تصویب نهایی  طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 تهران

وی افزود: پس از تاییدیه شورای شهر، برای بررسی نهایی و رفع نواقص، طرح مذکور توسط معاونت شهرسازی و معماری به کمیسیون ماده پنج ارجاع شد و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵، اصلاحات لازم صورت پذیرفت و در شانزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۵ سال جاری مطرح و پس از توضیحات مشاور تهیه‌کننده طرح، با طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ موافقت و نقشه‌ها و ضوابط و مقررات اختصاصی آن به تصویب رسید.

اشراقی گفت: قرار شد شهرداری تهران برابر ضوابط طرح اقدام کرده و حداکثر ظرف مدت ۲ ماه دستورالعمل‌های اختصاصی طرح مذکور را نیز ارائه کند.

وی افزود: هم‌چنین در این جلسه طرح پیشنهادی با رویکرد الحاق محدوده‌هایی به بافت فرسوده شهر تهران مطرح و پس از توضیحات مشاور، با الحاق ۱۵۱۹ هکتار به بافت فرسوده شهر تهران، شامل ۱۰۲ هزار و ۸۱۳ قطعه موافقت شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ تهرانگفت: بنابراین طرح، مقرر شد، محدوده‌هایی که دارای ۳ شاخص ریزدانگی، ناپایداری و نفوذ ناپذیری هستند برای اعمال سیاست‌های تشویقی مبنای اقدامات اجرایی شهرداری تهران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: البته محدوده‌هایی که دارای دو شاخص ناپایداری و ریزدانگی بوده، باهدف ایجاد پیوستگی هر چه بیشتر به بافت فرسوده الحاق شده و بنا شد در صورت تایید دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اقدامات اجرایی آن آغاز شود و در محدوده‌های تاریخی ازجمله روستاها و محلات تاریخی ضوابط میراث فرهنگی نیز لحاظ شود.

اشراقی گفت: در ادامه این جلسه، طرح پردیس شماره ۲ دانشگاه علامه طباطبایی در محدوده‌ای به وسعت ۱۴ هکتار واقع در منطقه ۲۲ به تصویب رسید و قرار شد طرح و برنامه جامعی برای تعیین تکلیف کلیه اراضی و اماکن پراکنده دانشگاه در سطح شهر تهران ارائه‌ شده و طرح یکپارچه دانشگاه در محدوده منطقه ۲۲ نیز تهیه شود.