هفته گذشته نرخ سود بانکی برای سپرده‌ها تعیین تکلیف شد. اکنون کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی از رقمی که در همان حالت چندان برای سپرده‌گذار جذابیت نداشت، می‌تواند از دو جهت، دو حوزه فعال در بازار مسکن را تحت تاثیر قرار دهد. در سمت دیگر بازار مسکن، سایه تحولات بورسی وجود دارد که از نگاه برخی کارشناسان اقتصادی در سال جاری ممکن است این سایه بر روند متغیرهای بازار ملک، کارساز شود. سال گذشته و سال قبل از آن، این بازار ارز بود که سکان هدایت بخشی از بازار معاملات مسکن را به‌دست گرفت. اما امسال بازیگردانان بازارهای معاملات مسکن، ساخت و ساز و اجاره، زیاد شده‌اند. آرایش جدید نیروهای موثر بر متغیرهای بازار مسکن را چگونه می‌توان شناخت و رفتار آنها را بررسی کرد؟ آیا امکان تحلیل روابط پیچیده و ناشناخته متغیرهای درونی بازار مسکن وجود دارد؟

چرا بازار زمین می‌تواند مسیر قیمت زمین را در دوره هیجان خریدهای سرمایه‌ای و سفته‌بازی آپارتمان تغییر دهد؟ این پرسش‌های کلیدی احتمالا برای فعالان دارای سابقه حضور در بازار مسکن، سوال امروز نیست، اما ممکن است هنوز پاسخ آنها را دریافت نکرده باشند. پرسش‌ها در عین حال برای تازه‌واردهای بازار مسکن، سرنوشت‌ساز خواهد بود.  مرکز آموزش «دنیای‌اقتصاد» قصد دارد با برگزاری یک کارگاه آموزشی (دوره کاربردی) با عنوان «راهنمای بازار مسکن ۹۹ (به همراه «خلاصه کاربردی تحولات ملکی ۹۸»)، به این پرسش‌ها پاسخ دهد. این کارگاه توسط فرید قدیری دبیر گروه مسکن روزنامه «دنیای‌اقتصاد» برگزار می‌شود. «راهنمای بازار مسکن ۹۹» در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه در محل مرکز آموزش «دنیای‌اقتصاد» در قالب یک دوره آموزشی ارائه می‌شود. این دوره همچنین در تاریخ ۳۰ اردیبهشت نیز به شکل مجازی برگزار خواهد شد. کلاس کاربردی «راهنمای بازار مسکن ۹۹» اولین دوره کارگاهی از مجموعه برنامه آموزشی «دانستنی‌های ورود به بازار مسکن» است که در مقاطع زمانی مختلف در طول سال جاری، به تناسب تحولات مهم در بازار مسکن، دوره‌های دیگر آن برگزار می‌شود. طیف فعال در بازار مسکن برای دریافت پاسخ‌های خود درباره ناشناخته‌های بازار مسکن در سال ۹۹ می‌تواند در این کلاس‌ها حضور پیدا کند. افرادی که قصد دارند در سال جدید برای اولین بار وارد بازار خرید آپارتمان شوند یا آنهایی که اولین کار خود در بازار ساخت و ساز را می‌خواهند استارت بزنند و همچنین مالکان چند خانه‌ای که درباره نوع برخوردی که باید با ملک‌شان داشته باشند (خالی نگه دارند یا روانه بازار اجاره کنند) دچار تردید و ابهام هستند، مخاطبان اصلی دوره آموزشی «راهنمای بازار مسکن ۹۹» هستند.

متقاضیان دریافت «راهنمای بازار مسکن ۹۹ به همراه خلاصه کاربردی تحولات ملکی ۹۸» می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس حاصل کنند یا به آدرس اینترنتی مرکز آموزش گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» به نشانی tc.den.ir مراجعه کنند.

Untitled-1