این موضوع منجر به صفر شدن تورم در بازار مصالح ساختمانی به لحاظ تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران شده است. اطلاعات منتشر شده در این باره نشان می‌دهد شاخص قیمت مصالح ساختمانی در شهر تهران همچنین در تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل تابستان ۹۸ به عدد ۴۰۷ رسیده است. این میزان در بهار امسال نیز به همین میزان و در تابستان سال گذشته معادل ۴/ ۳۱۵ به ثبت رسیده بود.همچنین درصد تغییرات میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل تابستان سال ۹۸ نسبت به میانگین شاخص چهار فصل منتهی به تابستان سال ۹۷ معادل ۲/ ۴۹ درصد بوده که نسبت به همین آمار در دوره مشابه قبل که ۳/ ۵۶ درصد بوده به میزان ۱/ ۷درصد کاهش داشته است. در تابستان ۹۸ شاخص قیمت گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ۱۳ درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشته است؛ گروه «سنگ» با ۹/ ۳ درصد و گروه «انواع بلوک، سفال و آجر»  با ۳/ ۵ درصد افزایش به ترتیب رتبه‌های بعدی تاثیرگذاری در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران را داشته‌اند.

آمارهای منتشر شده درباره تازه‌ترین تحولات بازار مصالح ساختمانی شهر تهران همچنین از تورم منفی شاخص قیمت مصالح ساختمانی در ۶ گروه از نهاده‌های ساختمانی خبر می‌دهد؛بر این اساس،از بین تمامی گروه‌ها، گروه «آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۲/ ۹ درصد و گروه «چوب» با ۶/ ۲ درصد و گروه «تاسیسات برقی» با ۸/ ۳ درصد، گروه «تاسیسات مکانیکی و انواع عایق حرارتی» با ۴ درصد، گروه «ایزوگام و قیرگونی آسفالت» با ۳/ ۲ درصد و گروه «شیشه» با ۲/ ۰درصد کاهش در شاخص قیمت، نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیرگذاری در کاهش شاخص کل را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، تورم فصلی شاخص مصالح ساختمانی در حالی تابستان امسال به صفر رسید که این میزان در بهار ۹۸ معادل ۲/ ۱۴ درصد، در زمستان ۹۷ برابر ۷/ ۷درصد،در پاییز ۹۷ معادل ۹/ ۴ درصد، در تابستان ۹۷ برابر ۷/ ۲۵ درصد و در بهار سال گذشته ۴/ ۱۲ درصد بوده است.