به گفته آنها هرچند طبق عادت هر ساله، بازار معاملات مسکن در یکی دو ماه پایانی سال قدری گرم می‌شود اما مشاوران املاک عنوان می‌کنند با توجه به وضعیت بازار مسکن از ابتدای سال‌جاری تاکنون و همچنین شرایط کلی اقتصاد، به‌نظر می‌رسد بازار مسکن در پایان امسال ثبات بیشتری به لحاظ حجم معاملات و قیمت نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته تجربه کند.

بررسی میدانی فایل‌های ارائه شده به بنگاه‌های املاک شهر تهران حاکی از آن است که در حال‌حاضر تب و تاب افزایش قیمت‌های پیشنهادی از سمت عرضه نسبت به ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرده است. با این حال هنوز هم برخی از فروشندگان قیمت‌های پیشنهادی خود را چندان متناسب با وضعیت بازار ارائه نمی‌کنند.

در عین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از قیمت‌های پیشنهادی ارائه شده از سوی فروشندگان در مناطق مختلف شهر با ویژگی‌های مختلف جغرافیایی و... به یکدیگر نزدیک است. با این حال به‌نظر می‌رسد هنوز هم متقاضیان خانه‌اولی که به‌دنبال خرید مسکن تا پایان سال‌جاری هستند می‌توانند با قرار گرفتن بازار در شرایط ثبات، در روند مناسب‌تری به جست و جو برای یافتن خانه موردنظر خود بپردازند.

در جدول نبض بازار امروز قیمت‌های پیشنهادی ارائه‌شده از سوی فروشندگان برای آپارتمان‌های با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان آمده است. برخی از این قیمت‌ها، ممکن است بالاتر یا پایین‌تر از میانگین قیمت منطقه‌ای برای آپارتمان‌های مشابه تعیین شده باشد.

 

07-02