به گزارش خبرگزاری مهر،‌ محمد اسلامی عصر دیروز،‌ در مراسم کلنگ‌زنی مترو پردیس که با حضور استاندار تهران،‌ رئیس مجمع نمایندگان استان تهران و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس و مسوولان محلی انجام شد،‌ گفت: شهرهای جدید باید از زیرساخت‌های مناسب برای سکونت برخوردار باشند به همین منظور،‌ در کمیسیون زیربنایی دولت جلسات متعددی برای سامان‌دهی لکه‌های صنعتی به ویژه در جاجرود و پردیس تشکیل شده است. وی اضافه کرد: امیدواریم که روند احداث قطار برقی پردیس طبق برنامه زمانبندی پیش رود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد: شهرهای جدید حتما باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

براساس این گزارش،‌ در فاز نخست این پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد ریالی قطار برقی تهران- پردیس احداث و به متروی تهران متصل می‌شود.

همچنین براساس این تفاهم‌نامه زیرساخت‌های شهر جدید پردیس شامل آماده‌سازی اراضی توریستی فاز ۸،‌ اراضی فازهای ۵ و ۹،‌ ساخت مسجد،‌ شبکه آب و فاضلاب و دیگر زیرساخت‌های عمرانی این شهر جدید از سوی پیمانکار این طرح اجرا خواهد شد. در این مراسم همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: مترو نیاز اصلی استقرار ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در پردیس است. حبیب‌الله طاهرخانی دیروز اعلام کرد: ایجاد شهرهای جدید از جمله دستاوردهایی است که بعد از ۳ دهه تلاش و فعالیت در حال به ثمر نشستن است.

وی گفت: در شهر جدید پردیس با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر مواجه هستیم،‌ که ۸۰ هزار واحد مسکونی در این شهر ساخته و در بخشی از آن شاهد اسکان مردم هستیم و در ۲ تا ۳ سال آینده جمعیت این شهرستان به حدود ۴۰۰ هزار نفر خواهد رسید و این شهر با این جمعیت نیازمند تامین زیرساخت‌های کلان و خدمات مناسب و بهینه است.