مهدی داوری، با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی تجهیزات ایمنی سازمان آتش‌نشانی ادامه دارد، گفت: ۴ دستگاه نردبان جدید خریداری شده که هم اکنون در گمرک است. البته با توجه به مشکلاتی که در حوزه ترخیص کالا وجود دارد این مساله به‌زودی حل خواهد شد. همچنین فن‌های پرقدرتی نیز وارد شده است که در تلاش برای بهره‌برداری از آنها هستیم.

به گزارش شهرنوشت وی درخصوص ممنوعیت ورود خودروهای آتش‌نشانی توضیح داد: خودروها، تجهیزات و البسه آتش‌نشانان در گروه چهارم تخصیص ارز قرار دارند که این موضوع روند واردات را کند کرده است. با این وجود، خوشبختانه شهردار تهران با طرح این موضوع در هیات دولت قول مساعدت از وزارت صمت برای تغییر این گروه را گرفته‌اند. مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به اینکه هدف سازمان تعطیل کردن اماکن پرخطر نیست، تاکید کرد: اصلاح وضعیت ایمنی در دستور کار آتش‌نشانی قرار دارد تا یک ساختمان به شرایط بهینه برسد، اما اگر به نقطه‌ای برسیم و بدانیم ادامه فعالیت ساختمان پرخطر جان مردم را به مخاطره می‌اندازد ابایی از تعطیلی آن نداریم.

داوری درخصوص وضعیت ایمنی ساختمان‌های دولتی نیز گفت: ساختمان‌های ناایمن ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی شناسایی شده و جلساتی به منظور تامین ایمنی آنها برگزار شده است که امیدواریم با همکاری آنها به نتیجه برسد.