بهره‌برداری از 200 مسجد و مرکز فرهنگی بنیاد برکت

محمد مخبر افزود: از ۴۵۰۰ روستای هدف‌گیری شده، مسائل ۲۳۰۰ روستا به‌طور کامل حل شده همچنین حدود هزار روستا نیز ۷۵ درصد مسائل‌شان حل شده است.  وی افزود: شاخصه حکومت علی (ع) عدالت است و تفاوت جمهوری اسلامی با دیگر نظام‌های اسلامی منطقه، ولایت‌فقیه است. در حکومت علوی، اشرافی‌گری نداریم و رهبر معظم انقلاب با این موضوع مخالف است؛ البته ایشان مخالفتی با خلق ثروت ندارد و حکومت اسلامی هم مخالفتی ندارد و نظام اسلامی به دنبال توزیع فقر نیست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ایران ۲۸۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد که از همین منابع می‌توانیم کشور را اداره کنیم. همچنین ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های معدن و... وجود دارد؛ به‌طوری که با این مشخصات نباید فقیر و بیکار در کشور داشته باشیم.

مخبر اظهار کرد: ما نیازمند یک عزم ملی برای رفع فقر و بیکاری هستیم؛ به همین منظور در ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، یک نهضت اساسی در چند محور اتفاق افتاده که مهمترین آن، رفع بیکاری است. وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، گفت: این راه با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور ادامه خواهد یافت. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکید کرد:‌ ۴۵۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور از سوی ستاد اجرایی هدف‌گیری شده و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری برای ساخت هزار مدرسه و آبادانی هزار منطقه در حال اقدام است. مخبر افزود: از ۴۵۰۰ روستای هدف‌گیری شده، ۲۳۰۰ روستا به‌طور کامل مسائل‌شان را حل کرده‌ایم. همچنین در حدود هزار روستا نیز ۷۵ درصد مسائل حل شده است و در ۵۰۰ روستا حدود ۳۰ درصد مسائل‌شان حل شده که امیدواریم تا شهریور ماه آینده همه مشکلات در ۴۵۰۰ روستا رفع شود. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به برنامه این ستاد برای رفع تمامی مشکلات در ۱۶ شهرستان و بخش کشور گفت: در شهرستان‌های راور، جزیره هرمز، نهبندان، دلگان، سرباز، بیجار، چالوسان، باش، تکاب، نورآباد لرستان، کارون، باوی و حمیدیه در خوزستان برنامه ویژه‌ای در دست انجام است تا با همکاری استانداری و دستگاه‌های دولتی، همه مسائل آنها حل شود.

وی با بیان اینکه یک سیستم هوشمند در ستاد اجرایی کار می‌کند، افزود: کارهای اساسی زیادی انجام شده؛ از جمله در حوزه دارو، در کاهش واردات و رفع نیاز بیماران خاص، اقدامات خوبی انجام شده است. امروز در دنیا واکسن سرطان رحم ساخته شده و هرکس از آن استفاده کند، دیگر به این سرطان مبتلا نمی‌شود و این واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال ساخت است و به زودی ارائه خواهد شد. مخبر خاطرنشان کرد: همچنین آمپول ضد سکته در دنیا وجود دارد که اگر زیر دو ساعت به بیمار زده شود، انگار فرد سکته نزده و ما در حال تولید این آمپول هستیم. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: در استان خوزستان بخشی از آلودگی بر اثر آتش زدن تفاله نیشکر به وجود می‌آید که ما کارخانه ۲۰۰ هزار تنی کاغذ را در آنجا احداث کردیم که خوراکش همین تفاله است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد تولید نفت کشور، سنگین و فوق‌سنگین است و بیشتر آن به فروش نمی‌رسد، گفت: در بندر جاسک، پالایشگاهی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن ساختیم که این پالایشگاه، جاسک را زیر و رو خواهد کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاح ۲۰۰ مسجد در روستاها و مناطق محروم کشور با اشاره به ایام اربعین حسینی افزود: با وجود دشمنی‌های زیاد، مردم عاشق امام حسین (ع) هستند. وی با بیان اینکه هر کسی توفیق ساخت مسجد را ندارد، گفت: فقط و فقط کسانی این توفیق را دارند که اول مومن هستند، دوم به قیامت باور دارند و سوم اقامه نماز می‌کنند و به زکات می‌پردازند. پیامبر (ص) فرمودند که خداوند می‌فرماید: «خانه‌های من در زمین، مساجد هستند؛ این مساجد، آسمان‌ها را نورافشانی می‌کنند، همان‌طور که ستارگان، زمین را نورافشانی می‌کنند.»

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: اگر می‌خواهید فرزندان خود را بیمه کنید، راه مسجد را به آنها نشان دهید؛ اداره مسجد بعد از ساختمان آن، خیلی مهم است و اولین نقش را در اداره مسجد، روحانی مسجد دارد. بنابراین بنیاد برکت باید پس از ساخت، بر مسجد نظارت داشته باشد. وی با بیان اینکه وزارت خارجه آمریکا اخیرا بیانیه‌ای را در رابطه با حقوق بشر در ایران منتشر کرده است، گفت: مفاد این بیانیه شامل موارد مختلفی است؛ از جمله اینکه چرا نیروهای مسلح تحت امر ولی‌فقیه هستند یا اینکه چرا مخالفان سیاسی را تحت عنوان قاچاقچی اعدام می‌کنیم؟ کدام مخالف سیاسی را اعدام کرده‌ایم؛ بسیاری مستحق اعدام هستند اما هنوز نگه داشته‌ایم. حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: در بخش‌های دیگری از بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است چرا از نمایش فیلم‌های مبتذل جلوگیری می‌شود یا اینکه چرا دادگاه ویژه روحانیت داریم؟ در پاسخ باید گفت، دادگاه روحانیت برای صیانت از روحانیت است، چون روحانیت خاستگاه حکومت اسلامی است و باید مراقبت کنیم تا افراد ناصالح نفوذ نکنند؛ قطعا دشمنان ما افرادی را می‌خرند تا با استفاده از آنها در آینده نفوذ کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه آمریکا در مورد حقوق بشر ایران آمده است چرا برای ورود به دانشگاه تحقیق می‌کنید؟ چرا ارتباط جنسی با رضایت طرفین غیرقانونی است؟ چرا ازدواج دختر باکره بدون اجازه پدر ممنوع است و چرا در انتخابات ناظر بین‌المللی نداریم که باید بگوییم کدام انتخابات در آمریکا با حضور ناظران بین‌المللی انجام شده است؟وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل برای امنیت کشور نقشه کشیده بودند، افزود: قصد داشتند که در اقلیم کردستان عراق، اسرائیل دوم درست کنند. شرم‌آور است که هنگام همه‌پرسی، پرچم اسرائیل را برافراشتند و بعد از همه‌پرسی، اسرائیل به آنها تبریک گفت. حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی تصریح کرد: به برکت رهبر انقلاب و سردار سلیمانی، نقشه‌های آنها به هم ریخت، کرکوک که منطقه نفتی شمال عراق است و تا ۹۰۰ هزار بشکه استخراج داشت و بدون اطلاع دولت مرکزی، به اسرائیل صادر می‌شد؛ بدون اینکه خونی ریخته شود، به دولت مرکزی برگشت و هرچه بافته بودند، پنبه شد.