مراحل مقابله با استرس در محل کار شما چه چیزهایی هستند

نخستین گام برای مقابله با استرس در محل کار، شناسایی دلایل استرس است. شما باید فهرستی از این محرک‌ها تهیه و سعی کنید آنها را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر هر روز تا دیر وقت کار می‌کنید می‌توانید تصمیم بگیرید که کار خود را به خانه ببرید و عصر آن را به پایان برسانید.  تغییر دادن چیزهایی که استرس شما را تحریک می‌کنند، راه خوبی برای کنترل آن است. علاوه بر صحبت با کارفرمای خود، می‌توانید اهدافی را نیز تعیین کنید که با همکاران خود به آنها برسید. در صورت لزوم می‌توانید این اهداف را تنظیم کنید.

راه دیگر برای مقابله با استرس کار این است که در ساعات غیر کار از تماس با کارفرما خودداری کنید. شما می‌توانید سعی کنید حد و مرزی را برای خود تعیین کنید و از تماس یا ایمیل زدن به رئیس خود در حین کار خودداری کنید.

با اجتناب از تماس‌های مربوط به کار، می‌توانید خانواده و دوستان خود را از موقعیت‌های پر استرس دور نگه دارید. شناسایی مشکلاتی که باعث استرس شما می‌شود نیز بسیار مهم هستند. ممکن است آنها به سادگی بحث با یک همکار یا به پیچیدگی یک پروژه جدید باشند که به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. شما باید حدود رابطه با همکاران خود را در نظر داشته باشید. اگر با افرادی کار می‌کنید که باعث ناراحتی شما می‌شوند مهم است که مرزهایی را تعیین کنید که بتوان احترام را حفظ کرد. همچنین باید مطمئن شوید کارهایی را انجام نمی‌دهید که باعث ایجاد استرس در همکارانتان شود. هنگام مواجهه با استرس در محل کار، مهم است که مراقب خود باشید و از سلامت خود آگاه باشید. بهترین راه برای مقابله با استرس در محل کار، همین کار است. برای کاهش استرس، ابتدا باید روابط کاری خود را در نظر بگیرید و حد و مرز خود را با آنها مشخص کنید. اجازه ندهید از شما سوءاستفاده کنند. همچنین اگر احساس می‌کنید رفتار مدیرتان با شما حرفه‌ای نیست نباید از صحبت کردن با او هراس داشته باشید.

  نکات موثر برای مقابله با استرس در محل کار

نخست اینکه، شما می‌توانید هر کاری را انجام دهید تا منبع استرس را از بین ببرید. این می‌تواند شامل قدم زدن یا خواندن کتاب باشد.

تغییر محیط شما نیز می‌تواند کمک کند. ایده خوب دیگر این است  که ناهار خود را دریک محیط باز صرف کنید؛ جایی که بتوانید نفسی تازه کنید و کسب انرژی کنید.

  راه دیگر برای کاهش استرس سازماندهی است. سازماندهی میز کارتان راهی عالی برای کاهش استرس است زیرا تمیز و مرتب بودن تاثیر به هم ریختگی را کاهش و کارآیی را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، این یک راه عالی برای مدیریت زمان و برقراری ارتباط با دیگران است. اگر ذاتا بی‌نظم هستید، ممکن است نیاز داشته باشید برای سازماندهی و ادامه کار برنامه‌ریزی کنید.

  شناسایی عوامل استرس‌‌زا برای مدیریت استرس در محل کار ضروری است. فهرستی از مواردی را که باعث استرس شما می‌شود تهیه کنید و به دنبال راه‌هایی برای حل آنها باشید. والدینی که از کار خود عقب افتاده‌‌اند ممکن است یک سرویس پس از مدرسه، کوتاه‌‌تر بودن زمان صرف ناهار، یا بردن کار به خانه برای انجام طی عصر درنظر بگیرند. اغلب، تغییر محرک‌ها می‌تواند به کاهش استرس و بهبود بهره‌وری کمک کند. علاوه بر ایجاد تغییرات، می‌توانید با ورزش منظم، گذراندن وقت با خانواده و توسعه سرگرمی‌ها، سلامت خود را نیز بهبود بخشید.

نهایتا، صحبت درباره مشکلات خود با دیگران می‌تواند به شما کمک کند تا با استرس محل کار کنار بیایید و خطر ابتلا به یک مشکل سلامتی را کاهش دهید.

   باز هم سعی کنید علت استرس خود در محل کار را شناسایی کنید. فهرستی از  عوامل استرس‌زا را تهیه و محرک‌ها را شناسایی کنید. این کار ممکن است سخت باشد، اما بسیار مفید است. اگر محرک‌های آشکاری، مانند عدم اطمینان درباره آینده، یا پروژه‌ای که طبق برنامه پیش نمی‌رود، وجود دارد باید سعی کنید آنها را تغییر دهید.

  یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای کاهش استرس در محل کار انجام دهید این است که از قبل برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب، می‌توانید برای هر چیزی که ممکن است رخ دهد آماده باشید و می‌توانید فهرستی از چیزهایی را  تهیه کنید که به شما کمک می‌کند منظم بمانید، تمرکز کنید و بهره‌وری بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید و در صورت نیاز کمک بگیرید. علاوه بر موارد فوق، به شما احساس آرامش می‌دهد.

  هنگامی که منابع استرس خود را شناسایی کردید، راه‌هایی برای مقابله با هر یک از آنها پیدا کنید. عوامل محرک را شناسایی و سعی کنید آنها را از بین ببرید.

  قدم بعدی این است که به‌طور منظم استراحت کنید. هدف نباید خیلی بلندپروازانه باشد و باید واقع‌بینانه باشد.

  محرک‌‌های استرس خود را درکار شناسایی کنید. وقتی محرک‌ها را شناسایی کردید، سعی کنید راه‌هایی برای مقابله با آنها پیدا کنید.