رفع نقاط ضعف کارکنان: همه کارکنان در بعضی مهارت‌‌‌های شغلی خود نقاط ضعفی دارند. برنامه آموزش به کارکنان این امکان را می‌دهد که مهارت‌‌‌هایی که در آن ضعف دارند را تقویت کنند. برنامه‌‌‌های توسعه، سطح همه کارکنان را ارتقا می‌دهد بنابراین همه کارکنان سطح یکسانی از مهارت را کسب می‌کنند. این مساله باعث تقویت مهارت افرادی می‌شود که برای انجام امور اولیه خود به دیگران نیازمند هستند.

ارائه آموزش‌‌‌های ضروری، کارکنانی با دانش کلی لازم را حاصل می‌کند که می‌توانند در صورت لزوم مسوولیت‌‌‌های شغلی یکدیگر را انجام دهند، به صورت گروهی کار کنند یا بدون نیاز به کمک یا نظارت مستمر از سوی دیگران به صورت مستقل کار کنند.

بهبود عملکرد کارکنان: کارمندی که آموزش‌‌‌های لازم را دریافت کرده است عملکرد به مراتب بهتری در شغل خود دارد. او نسبت به شیوه‌‌‌های امن و روندهای مناسب برای انجام وظایف ابتدایی آگاهی بیشتری دارد. آموزش همچنین به افزایش اعتماد به نفس کارکنان کمک می‌کند چرا که درک صحیح‌‌‌تری نسبت به صنعت مورد فعالیت و مسوولیت‌‌‌های شغلی خود پیدا می‌کنند. این اعتماد به نفس حتی باعث ارتقای مضاعف عملکرد آنها می‌شود و آنها می‌توانند درباره ایده‌‌‌های جدیدی برای بهبود عملکرد خودشان بیندیشند.

آموزش مداوم می‌تواند باعث شود کارکنان شما در زمینه توسعه و ارتقای عملکرد در صنعت مورد فعالیت‌تان پیشرو باشند. کارکنانی که شایسته هستند و نسبت به استانداردهای مرتبا در حال تغییر صنعت مربوطه آگاهی دارند می‌توانند به شرکت شما کمک کنند که جایگاه مدیریت خود را در صنعت مربوطه حفظ کند و به عنوان رقیبی سرسخت باقی بماند.

آموزش و توسعه ساختاریافته: یک برنامه آموزش و توسعه نظام‌‌‌مند تضمین می‌کند که کارکنان تجربه و دانش زمینه‌‌‌ای ثابتی را حفظ کنند. این ثبات به‌ویژه با خط‌مشی و رویه‌‌‌های اساسی شرکت در ارتباط نزدیک است.  لازم است کلیه کارکنان نسبت به انتظارات و رویه‌‌‌های داخل سازمان آگاهی داشته باشند؛ که این مساله ایمنی، تمایزات و وظایف اداری را شامل می‌شود. ارائه آموزش‌‌‌های کاربردی به کلیه کارکنان در این حوزه‌‌‌ها تضمین می‌کند که کلیه کارکنان دست‌کم در معرض اطلاعات ضروری این حوزه قرار گرفته‌‌‌اند.

رضایت شغلی کارکنان: کارکنانی با امکان دسترسی به برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه نسبت به کارکنانی که آموزش بر عهده خودشان گذاشته شده، از مزیت واضحی برخوردارند. سرمایه‌گذاری کارفرمایان بر آموزش و توسعه کارکنان نشان می‌دهد شرکت برای افراد خود ارزش قائل است. ارائه برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه، محیط کاری حمایتگری را برای کارکنان ایجاد می‌کند.  کارکنان می‌توانند از آموزش‌‌‌هایی بهره‌‌‌مند شوند که خودشان در آن زمینه اطلاعات نداشته‌‌‌اند یا حتی به دنبال آن نبوده‌‌‌اند. کارکنانی که با بهره‌‌‌مندی از برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه حس قدردانی دریافت کرده‌‌‌اند یا به چالش کشیده شده‌‌‌اند رضایت بیشتری را نسبت به شغل خود احساس می‌کنند.

نقش منابع انسانی در آموزش سازمانی: شرکتی که واحدی مختص امور منابع انسانی‌‌‌ دارد قابلیت رقابت چشمگیری با شرکتی بدون واحد منابع انسانی دارد چرا که نیروهای منابع انسانی آموزش‌‌‌دیده با کلیه جنبه‌‌‌های شرکت و قوانین استخدام آشنایی دارند. چنین واحد منابع انسانی‌‌‌ای با شناختی که از کلیه ابعاد سازمان دارد می‌تواند برنامه‌‌‌های آموزش و توسعه هدفمندی را برای کارکنان سازمان برنامه‌‌‌ریزی کند و منجر به بروز و ظهور کلیه پتانسیل‌‌‌های انباشته و سودآور سازمان خواهد شد.

سیاست‌های سازمان: دوره‌‌‌های آموزشی تهیه شده توسط پرسنل منابع انسانی می‌توانند سیاستگذاری سازمان در خصوص رفتار منصفانه، اجتناب از تبعیض قائل شدن، اذیت و آزار و تعرض را به کارکنان آموزش دهند. کارکنانی که در خصوص مسائل قانونی مرتبط با محیط کار آموزش دیده‌‌‌اند عموما از رفتارهای نامناسبی که برای سازمان هزینه‌‌‌آفرین است دوری می‌کنند. زمانی که منابع انسانی به آموزش کارکنان می‌‌‌پردازد، آنها می‌توانند نسبت به توقعات مورد انتظار از جایگاه شغلی خود کاملا آگاهی داشته باشند و حس کار گروهی را در خود تقویت کنند. در نتیجه بهره‌‌‌وری سازمانتان افزایش می‌‌‌یابد و به شما در دست‌‌‌یابی اهداف تجاری کسب و کارتان کمک می‌کند.

رشد کارکنان: تهیه برنامه‌‌‌های آموزشی توسط منابع انسانی نقاط قوت کارکنان را تقویت می‌کند، آنها را برای رشد تشویق می‌کند و تعارضات پیش‌‌‌آمده میان کارکنان را کاهش می‌دهد. متخصصان منابع انسانی می‌توانند از طریق برنامه‌‌‌ریزی و برگزاری دوره‌‌‌های آموزشی مهارت‌‌‌های رهبری کارکنان را ارتقا دهند، آنها را نسبت به سازمان وفادار کنند و آنها را به قهرمانان کسب و کار شما تبدیل کنند. نتایج تلاش برای ارتقای مهارت کارکنان از طریق برنامه‌‌‌های آموزشی، مجموعه کاملی از کارکنان است که گویی سازمان را کسب و کار خودشان می‌‌‌دانند و منافع سازمان اولویت اول آن‌‌‌هاست.

افزایش سودآوری: متخصصان منابع انسانی سازمان می‌توانند به واسطه‌‌ آموزش صحیح و بهینه تصویر کسب و کار شما را در صنعت مورد فعالیت‌تان بهبود دهند و سپس سودآوری شرکت شما را افزایش دهند. نتیجه آموزش هدفمند و موثر، کارکنان موثرتر با قدرت تصمیم‌گیری صحیح، تفکر خلاق و مهارت حل مساله خواهد بود. همچنین سازمان شما در حوزه مورد فعالیت‌تان مجموعه‌‌‌ای با بدنه‌‌ کارکنان مطلع و مفید - ویژگی‌‌‌های ارزشمندی که از طریق آموزش منتقل شده است - شناخته خواهد شد. علاوه بر اینکه کارکنان بهتر و پایدارتری خواهید داشت، کارکنان شما می‌توانند اهداف شخصی خود را با اهداف شرکت همسو سازند.

واحد توسعه دانش گروه رسانه‌‌‌ای «دنیای‌اقتصاد» در راستای ارتقای کیفیت، هدفمندی و بازدهی برنامه‌‌‌های آموزشی خدماتی تحت عنوان «آموزشیار سازمانی» فراهم کرده است. با استفاده از این خدمات می‌توانید دوره‌‌‌های آموزشی با محتوای اختصاصی و شخصی‌‌‌سازی شده متناسب با سازمان خود را به صورت آنلاین یا حضوری دریافت کنید. علاوه بر این واحد توسعه دانش دوره‌‌‌های آموزشی تخصصی‌‌‌ای در حوزه‌‌‌های گوناگون برگزار می‌کند که ثبت‌‌‌نام انفرادی افراد سازمان در آنها امکان‌‌‌پذیر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس‌‌‌های ۴۲۷۱۰۱۷۸ و ۴۲۷۱۰۱۸۹ در ارتباط باشید یا به وب‌سایت http: / / lms. den. ir/  مراجعه کنید.