شرکت روکو را از بسیاری جهات نسخه برابر اصل با شرکت نتفلیکس می‌دانند شاید به این دلیل که بنیانگذار شرکت روکو یعنی آنتونی وود سال‌ها در شرکت نتفلیکس کار کرده و به شدت تحت تاثیر فرهنگ شرکتی ممتاز آنجا بوده و هست.

با این همه یکی از ویژگی های متمایزکننده شرکت روکو نسبت به سایر شرکت ها حتی نتفلیکس در روحیه کار تیمی در تمام ارکان و روابط درون سازمانی شرکت است.

در واقع شرکت روکو شباهت شگفت آوری با تیم های ورزشی دارد که در آنها همه افراد در کنار هم و بدون در نظر گرفتن سلسله مراتب سازمانی کار می کنند و زنجیره فرمان در آنجا چندان مصداق پیدا نمی کند.

شرکت روکو از جمله شرکت‌هایی است که سخت‌گیری بسیار زیادی در زمان جذب و استخدام نیروهای خود به خرج می دهد دقیقا همان طور که تیم‌های فوتبال بعد از مدت ها زیر نظر گرفتن بازیکنان سایر تیم ها اقدام به جذب آنها می کنند و پس از آن روحیه تیمی تمام عیاری را بین کلیه آنها به وجود می آورند. در شرکت روکو پستی به نام مدیرعامل وجود ندارد و در تمام  مکاتبات و جلسات از فردی که در سلسله مراتب سازمانی به عنوان مدیرعامل و راس هرم سازمان شناخته می‌شود با عنوان «سرمربی» نام برده می شود و از مدیران میانی شرکت نیز با عنوان «مربی»، «کمک مربی» و «تمرین دهنده» نام برده می‌شود.

البته تفاوت فرهنگ سازمانی شرکت روکو با سایر شرکت‌ها فقط به عناوین شغلی در آنجا محدود نمی‌شود بلکه روحیه جنگندگی و همکاری عمیق و همه جانبه‌ای که بین تمام اعضای یک تیم فوتبال یا والیبال وجود دارد در شرکت روکو نیز کاملا دیده می شود. علاوه بر این در شرکت روکو خبری از ارزشیابی‌های سالانه و سنتی به سبک و سیاقی که در اغلب شرکت ها دیده می شود نیست و به جای آن تمام کارکنان در معرض بازخورد گرفتن مداوم و همه جانبه از طرف سرمربی، مربیان و هم تیمی‌های‌شان قرار دارند که مجموع این بازخوردها به صورت هفتگی، ماهانه و فصلی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و چنانچه هر کدام از کارکنان از نظر نمره به دست آمده به واسطه این بازخوردها در وضعیت نزولی و نابسامانی قرار بگیرد به تدریج به نیمکت ذخیره‌ها منتقل شده و در صورت عدم ارتقا در فهرست فروش تیم در فصل نقل و انتقالات قرار می‌گیرد.