• به رویاهایتان احترام بگذارید

این خیلی مهم است که به رویاهایتان افتخار کنید و بکوشید آنها را تحقق بخشید. پس از هر فرصتی در محل کار برای پیشبرد آنها و تبدیل‌شان به واقعیت استفاده کنید، به‌ویژه تا زمانی که سالم و تندرست هستید. سلامتی نعمتی است که فقط وقتی به‌طور کامل قدرش را می‌دانید که از دستش داده‌اید.

• از دغدغه‌ها و مشغله‌های کاری‌تان بکاهید.

با ساده کردن سبک زندگی و کاستن از دغدغه‌های کاری خود، عرصه را برای گزینه‌های دیگر باز خواهید گذاشت و از زندگی‌تان بیشتر لذت خواهید برد. وقتی برای زندگی و خودتان بیشتر وقت بگذارید، شادتر خواهید شد و فرصت‌های بیشتری پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

• برای زندگی و احساسات خود ارزش قائل شوید

شما نمی‌توانید در محل کارتان واکنش‌های دیگران را کنترل کنید. حتی آنها در وهله اول ممکن است نسبت به سخن گفتن شما درباره احساسات‌تان واکنش بد و تمسخرآمیز نشان دهند، اما در نهایت بیان احساسات از سوی شما، رابطه‌تان با دیگران را به سمت و سویی جدید و سالم‌تر هدایت می‌کند. شاید هم ارتباط‌های ناسالم و بی‌مورد شما را با دیگران متوقف ‌سازد. در هر صورت شما برنده خواهید بود.

 آری، زندگی انسان‌ها مانند قرار گرفتن آنها در اقیانوس بیکران است. برخی فقط به شنا کردن می‌پردازند و برخی دیگر، دل به دریا زده و به افق‌های دوردست می‌رسند و با کنکاش در سواحل دوردست، رویاهایشان را دنبال کرده و چیزهای بسیار کشف خواهند کرد. همه ما مسیرهای مختلفی را پشت سر گذاشته و چیزهای بسیار از خود باقی گذاشته‌ایم. اما باید بدانیم همه اینها در مقایسه با دریای نهفته در درون ما که همان گوهر ناب و بی‌نظیر ماست، مانند قطره‌ای ناچیز است. پس می‌توانیم، با هویدا ساختن گوهر درون‌مان، همه چیز را تغییر دهیم و به هر آنچه می‌خواهیم دست یابیم.  استعدادها و دلبستگی‌های انسان مانند هر چیز دیگری در طبیعت دستخوش تغییر و تحول می‌شود و شکل‌های گوناگون به خود می‌گیرد. هر کدام از ما به عنوان یک شخص رویاهای متفاوتی را دنبال می‌کنیم و شرایط خاص خود را داریم. با این همه شناختن رویاهای راستین و فراهم ساختن شرایط لازم برای به واقعیت تبدیل کردن آنها باعث می‌شود ما همان کسی شویم که باید باشیم و هویدا ساختن گوهر درونی می‌تواند به ما در ارتباط با اینکه که هستیم و چه نوع زندگی را باید و می‌توانیم داشته باشیم، حس عمیق‌تری ببخشد.

alavitarjomeh@gmail.com