استخدام یک مربی کسب‌وکار به شما بصیرت می‌دهد که ببینید، چگونه بهتر کسب‌وکارتان را اداره کنید، با این‌کار می‌توانید میزان فروش را افزایش دهید یا توانایی‌های خود را بهبود بخشید. در این مقاله پنج نشانه را معرفی می‌کنیم برای زمانی که باید یک مربی کسب‌وکار استخدام کنید.

۱- راه روشنی پیش رو نمی‌بینید

آیا وضعیتی شبیه یکی از موارد زیر دارید؟

• درک خودتان را از نقش‌تان به‌عنوان یک مدیرعامل گم کرده‌اید.

• نمی دانید چه کارهایی را به‌طور روزانه باید انجام دهید.

• مسیر کسب‌وکارتان بارها طی چند هفته گذشته تغییر کرده است.

• یک مجموعه شفاف از اولویت هایتان در اختیار ندارید.

مدیران عامل به‌ویژه آنهایی که شخصا کسب‌وکارشان را شروع کرده‌اند معمولا در تمام اتفاقات شرکت، دخالت می‌کنند و اغلب بی قرار هستند. در مورد آنها وقتی به عقب بر می‌گردیم و به شیوه رهبری آنها نگاه می‌کنیم، متوجه یک عادت می‌شویم که باید شکسته شود.

یک مربی کسب‌وکار می‌تواند کمک کند که نقش خودتان را به‌عنوان مدیرعامل تعریف کنید. فهمیدن مسوولیت هایتان در ارتباط با اهداف کسب‌وکار می‌تواند به شما کمک کند که به‌طور مستقیم فعالیت‌های خود را با نتایجی که می‌خواهید به آن برسید، پیوند دهید.

۲- غرق در افکار خودتان هستید

یک نشانه واضح از این وضعیت این است که تعجب می‌کنید وقتی بشنوید آخرین‌بار کی به تعطیلات رفته‌اید یا کی در خانه برای استراحت ماندید. اگر اینطور احساس می‌کنید باید از خودتان بپرسید که وظائف روزانه‌تان شما را به سمت اهدافتان هدایت می‌کند؟

در اغلب موارد صاحبان کسب‌وکار متوجه می‌شوند که زمان زیادی را صرف فعالیت‌هایی می‌کنند که پربار نیستند، هر چند ممکن است که این کارها در لحظه اول سودمند به نظر برسند. غرق شدن در افکار منجر به احساساتی می‌شود که در نتیجه نمی‌توانید شخص دیگری را برای پاسخ دادن به مسائل‌تان به‌کار بگیرید.

همچنین ممکن است تنها از ایده‌های خود استفاده کنید حتی اگر در پس ذهنتان بدانید که ممکن است شخص دیگری ایده بهتری داشته باشد. یک مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا لیستی از وظایفی که باید به دیگران واگذار شوند تهیه کنید.

۳- نیاز دارید به کسی پاسخگو باشید

شاید اهدافتان را بنویسید، اما مطمئن نباشید که بتوانید آنها را برآورده کنید. قبل از اینکه فکر کنید «این اهداف بیش از حد بلندپروازانه هستند»، باید از خودتان بپرسید که واقعا اگر کسی را داشته باشید که از شما پیگیری کند و شما به او پاسخگو باشید، آیا شما می‌توانید به همه اهدافتان برسید؟

هرکس می‌داند که شکستن قولی که به خودتان داده‌اید بسیار آسان است، اما وقتی به شخص دیگری قول می‌دهید، ماجرا به‌گونه‌ای دیگر است. به جای درخواست از همسر یا دوستانتان برای اینکه به آنها پاسخگو باشید (و ریسک آسیب رساندن به آن روابط)، شما باید از یک مربی کسب‌وکار استفاده کنید.

۴- می خواهید مهارت‌های خودتان را توسعه دهید

آیا در مورد توانایی خودتان در هدایت شرکت، اعتماد به نفس کافی ندارید، داشتن مهارت‌های رهبری، به بهبود فرهنگ و موفقیت شرکت شما کمک خواهد کرد، اما نباید توانایی رهبری تنها مهارتی باشد که بخواهید آن را توسعه دهید. ممکن است برای رو به جلو نگه‌داشتن منحنی کسب‌وکارتان نیاز به توسعه مهارت‌های مذاکره، مالی یا تکنولوژی‌های جدید داشته باشید.

هنگامی که در جست‌وجوی یک مربی کسب‌وکار برای کمک به توسعه مهارت‌های جدید خود هستید، انجام تحقیقات برای یافتن یک همتای درست، بسیار مهم خواهد بود. اگر روی مهارت‌های نرم خودتان مانند رهبری یا مذاکره کار می‌کنید مهم است شخصی را پیدا کنید که با او راحت هستید و می‌توانید یک فضای امن با او داشته باشید.

زمانی‌که دنبال یک مربی برای مهارتهای سخت خود مانند تکنولوژی‌های جدید هستید باید توصیه‌نامه از مراجعین قبلی آن مربی را بخواهید و ببینید چطور با کار کردن با او مهارت های آنها بهبود پیدا کرده است.

۵- به همان شیوه قدیمی کار می‌کنید

آیا در مورد شیوه کسب‌وکارتان دچار تردید شده اید؟ حتی با داشتن یک روحیه کارآفرینی بلندپروازانه، تغییر در عملیات می‌تواند یک تصمیم ترسناک باشد که اجرای آن دشوار است. به جای گیر کردن در عادات گذشته، استخدام یک مربی کسب‌وکار می‌تواند به شما کمک کند که با توفان فکری و اجرای یک برنامه استراتژیک، کسب‌وکار خودتان را توسعه دهید.

گفته می‌شود که اساسا هیچ‌کس دقیق‌تر از همه نیست. با کمک یک مربی کسب‌وکار، چشم‌انداز جدید و اعتماد به نفس در برنامه‌ریزی و اجرای آن را به دست خواهید آورد.

  نتیجه‌گیری

درحالی‌که هیچ تعریفی برای زمان مناسب استخدام یک مربی کسب‌وکار وجود ندارد، یک معیار مناسب وقتی است که می‌گویید «من نمی‌دانم که باید چه کار کنم».

تحقیقات فدراسیون بین‌المللی مربی‌گری ICFنشان می‌دهد ۷۰ درصد صاحبان کسب‌وکارهای کوچک که یک مربی کسب‌وکار را استخدام کرده اند، توانسته‌اند عملکرد خود را بهبود دهند، ۸۶ درصد بازده این سرمایه‌گذاری را تجربه کرده‌اند و ۹۹ درصد از کارآفرینان خوشحال بودند که تصمیم به استخدام یک مربی کسب‌وکار گرفته‌اند. مهم این است که برخی اوقات کمک بگیرید چون حتی ابرقهرمانان هم تنهایی کاری را انجام نمی‌دهند.