به محض اینکه مدل کسب‌وکار مسیر خود را پیدا کرد و منابع اولیه تامین مالی به پایان رسید، بنیان‌گذاران شرکت باید به دنبال منابع دیگر باشند. به همین دلیل، بسیار مهم است که سرمایه‌گذاران در مراحل اول به این نکته پی ببرند که مشارکت‌شان همراه با رشد شرکت کمرنگ می‌شود.از گذشته، سرمایه‌گذاران خطرپذیر همراهان طبیعی هر استارت‌آپی بودند. برای شرکت‌هایی که به دنبال گسترش خود هستند، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، شرکایی ایده‌آل محسوب می‌شوند، چون دانش و تجربه ارزشمندی را همراه با سرمایه‌گذاری خود وارد کار می‌کنند. اما به هر حال، سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر می‌توانند در مواردی محدودکننده باشند و سرمایه‌گذاری آنها معمولا با شرایطی همراه است. از سوی دیگر، تامین سرمایه جمعی خرد می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری را برای چندین گروه فراهم کند.

این مکانیزم سرمایه‌گذاری نسبتا جدید منابع مرتبط تامین سرمایه را توسعه می‌دهد و به جای چند بازیگر بزرگ، سرمایه‌گذاران کوچک زیادی را درگیر می‌کند.  از چشم‌انداز سرمایه‌گذاران خصوصی، تامین سرمایه جمعی خرد فرصت‌های کسب‌وکار جالبی ایجاد می‌کند. قبلا چنین فرصت‌هایی فقط در اختیار سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر بود که پول زیادی داشتند. اما این روش، دموکراسی را در دنیای تامین مالی استارت‌آپ‌ها برقرار می‌کند. البته همه چیز هم به نفع سرمایه‌گذاران خصوصی نیست. از آنجایی که آنها سهامداران اقلیت هستند، کسی را ندارند که برای منافع‌شان فراتر از سهم مالی اولیه‌ بجنگد.  تامین سرمایه جمعی خرد با ریسک همراه است. همه ذی‌نفعان باید از ضوابط تنوع‌سازی تامین مالی و کمبود نقدینگی شرکت اطلاع داشته باشند. در مراحل اولیه، تنها درصد اندکی از سرمایه‌گذاری‌ها موفقیت‌آمیز هستند و سرمایه‌گذاران قادر نخواهند بود سهام خود را در کوتاه مدت به فروش برسانند. 

با در نظر گرفتن این فاکتورها تامین سرمایه جمعی خرد برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی که زمان و دانش خوبی دارند، یک گزینه مناسب است و روشی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کوچکی داشته باشند.  افزایش محبوبیت تامین سرمایه جمعی خرد نشانه‌ تکامل تامین مالی کارآفرینانه است. وقتی اکوسیستم نوآوری به بلوغ می‌رسد، مکانیزم‌های تامین مالی مختلفی ظهور می‌کنند که هر یک با نیازها و واقعیت‌های مختلف سازگاری دارند. نظر من این است که پلت‌فرم‌های تامین سرمایه جمعی خرد خود را آماده می‌کنند که به‌عنوان مکمل و نه جایگزین دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری وارد میدان شوند.