ستایش «مرد لبخند»

 در این مراسم ناهید امیریان، پیشکسوت هنر دوبله، گفت: «جایگاه استاد آنقدر برای من بالاست که ایشان را به عنوان یک پدر، یک همراه و یک رفیق می‌دانم و از ایشان می‌آموزم و درس یاد می‌گیرم.» در بخش دیگری از این مراسم ابوالقاسم ناصری، مدیر تولید شبکه مستند، در وصف این هنرمند دوبله گفت: «امروز وقتی درباره استاد ممدوح و کار ایشان فکر می‌کردم به یاد جمله‌ای از او افتادم که ۶-۵ سال پیش در یک جمعی بیان کردند. ایشان آن زمان می‌گفتند که من کارم را دوست دارم، مردم را دوست دارم و کار برای مردم را هم دوست دارم. به ذهنم رسید که چرا یک نفر بعد از ۶۰ سال فعالیت در عرصه دوبله، می‌گوید من کارم را دوست دارم؟ چند درصد از ما که در مشاغل مختلف هستیم، از کارمان راضی هستیم؟» ناصری افزود: «برای پاسخ به این سوال به یاد سخنانی از خودشان افتادم که در این مستند بیان شده است.

او تعریف می‌کند که چگونه وارد این عرصه شده است؛ فیلم‌نامه‌ای که داشتند، آشنایی ایشان با آقای کاملی و تستی که پیش او می‌دهد باعث می‌شود که وارد این عرصه شود.» او گفت: «وقتی کسی می‌گوید من از کارم راضی هستم، یعنی دو تاثیر دارد؛ اول اینکه در آن شغل رشد پیدا می‌کند و دوم آنکه آرامش روحی و روانی در زندگی‌اش حکمفرما خواهد بود. این دو موضوع بسیار مهم است. به نظرم استاد ممدوح این فرصت را داشت تا کاری را که دوست دارد انجام دهد و در برابر این نسیم زیبا مقاومت نکرد و خودش را در مسیر آن قرار داد و از این فرصت استفاده کرد. آقای ممدوح حتما ویژگی‌هایی دارد که باعث شده او در کارش موفق شود.

به نظرم این ویژگی‌ها داشتن تواضع، اخلاق و مردم‌دوستی بوده است.» در این برنامه عباس مطمئن‌زاده، پژوهشگر و دوبلور، گفت: «گرمی و طنین خاصی که در صدای آقای ممدوح وجود دارد باعث می‌شود که ایشان را متفاوت از بقیه بدانیم. ممدوح در کارهایش درک بسیار خوبی از نقش دارد و آنچنان فضای نقش را خوب درک می‌کند که بتواند آن شخصیت را برای شنونده باورپذیر کند.» مطمئن‌زاده افزود: «عمده کارهایی که از ایشان به یاد دارم، مجموعه‌های تلویزیونی است که دوبله کرده است. ظرافت صدای ایشان باعث می‌شد که شخصیت‌ها بسیار بهتر در ذهن ما جای بگیرند و ماندگار شوند. »

همچنین در این مراسم ابوالفضل توکلی درباره ساخت مستندی درباره ناصر ممدوح گفت: «سال ۱۳۹۶ این افتخار را داشتیم که برای فیلم «مرد لبخند» خدمت آقای ممدوح باشیم. وقتی برای فیلم‌ها می‌خواهم نامی انتخاب کنم، چالشی بین خودشان و کارشان را برمی‌گزینم؛ اما تنها فیلمی که فقط براساس کاراکتر خود شخصیت انتخاب شد، همین فیلم است. آقای ممدوح، مردی است که همیشه لبخند دارد و به همین دلیل این نام را برگزیدم. لبخند آقای ممدوح پیوند خورده با قلب اوست و از مهربانی او برمی‌آید.»