نمایش «کلفت‌ها» با طراحی و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی و بازی صابر ابر، سحر دولتشاهی و الهام کردا برای اجرا در تالار وحدت آماده می‌شود. نمایشنامه «کلفت‌ها» نوشته ژان ژنه نویسنده شهیر فرانسوی‌ است و از مهم‌ترین آثار ادبیات نمایشی جهان به شمار می‌آید که تاکنون کارگردانان متعددی آن را روی صحنه برده‌اند.

 

پانته‌آ بهرام در نمایش «معرکه در معرکه» سیاوش طهمورث که قرار است نیمه مرداد سال جاری روی صحنه برود، به ایفای نقش می‌پردازد. سیاوش طهمورث که علاوه بر کارگردانی «معرکه در معرکه»، ایفاگر نقش پهلوان نیز هست، درباره حضور پانته‌آ بهرام در «معرکه در معرکه» گفت: «این اولین تجربه همکاری من با پانته‌آ بهرام است ولی از قدیم طرفدار بازی‌های او بودم. قرار است در این اجرا بهرام ایفاگر نقش مادر باشد.» در اجراهای سال‌های گذشته این نمایش، رویا تیموریان ایفاگر این نقش بود.

 

نمایشگاه انفرادی پانته‌آ بیات مختاری با عنوان «تن‌زار» جمعه ۲۴ تیر در گالری نگر افتتاح می‌شود. احمد وکیلی نقاش، طراح و مدرس هنر، در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: «آثار پانته‌آ تغزلی است؛ ایهام دارد و درد مشترکی را دنبال می‌کند، اما شعار نمی‌دهد و به روزمرگی نمی‌پردازد. عدم قطعیت در فرم، فضای آثارش را به نوعی رمانتیک می‌کند. موقعیت اشیا و امور در آثارش واجد زمان و مکان مشخصی نیست و فیگورهایش وجوب جغرافیا یا تیپ مشخصی ندارند.» علاقه‌مندان برای تماشای آثار این هنرمند می‌توانند به گالری نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول مراجعه کنند.

 

گروه هنری زفن پرفورمنس «من» را ویژه بانوان ۲۴ تیرماه ساعت ۱۶ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌برد. زهرا معصوم‌زاده، تهیه‌کننده، کارگردان، طراح حرکت و گلاره مقدم، نویسندگی این کار را بر عهده دارند. پرفورمنس «من» روایتی است بر اساس آدم و حوا، نخستین مرد و زن جهان که از خاک و توسط پروردگار زاده شدند، ایزد از همه فرشتگان خواست بر آن دو سجده کنند، همه سجده کردند جز شیطان!