استیون کینگ سراغ کرونا می‌رود

اثر جدید این نویسنده معروف آمریکایی با عنوان بیلی سامرز سوم اوت (۱۲ مرداد) منتشر شد. وی در یک مصاحبه تصویری به مناسب انتشار این رمان جنایی، از تصمیم خود برای نوشتن رمانی درباره ویروس کرونا خبر داد و گفت: بعد از این رمان می‌خواهم کتابی بنویسم که مستقیما به ویروس کرونا می‌پردازد. ماجراهای این کتاب را در سال ۲۰۲۰ پیش می‌برم تا ببینم چطور از آب درمی‌آید.کار سختی پیش رو خواهم داشت.

کینگ در این مصاحبه همچنین به تاثیری که شیوع کرونا بر روند نوشتن رمان بیلی سامرز داشت، اشاره کرد و گفت: نوشتن بیلی سامرز را قبل از همه‌گیری کرونا شروع کردم. چند کاراکتر داشتم که باید آنها را از صحنه داستان خارج می‌کردم. به فکرم رسید که آنها را با یک کشتی تفریحی به سفر بفرستم که در زمان خودش ایده معقولی بود و موردی نداشت؛ اما یک‌دفعه (به‌دلیل شیوع کرونا) همه سفرهای تفریحی با کشتی‌های کروز متوقف شدند و با خودم فکر کردم که باید همه ماجراهای این کتاب را تا سال ۲۰۱۹ به عقب برگردانم تا باورپذیر شود.

این نویسنده سرشناس در بخش دیگری از اظهاراتش بر اهمیت استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: ماسک زدن یا نزدن به حوزه آزادی‌های فردی برنمی‌گردد و یک مساله اجتماعی مربوط به بهداشت عمومی است و باید رعایت شود.