همچنین محمود نجفی‌عرب و محمدرضا نجفی‌منش، روسای کمیسیون‌های «اقتصاد سلامت» و «بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید» و محمدحسن دیده‌ور، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز حضور دارند. هدف نمایندگان بخش خصوصی از سفر به بلاروس، توسعه روابط تجاری دوجانبه با این کشور و استفاده از ظرفیت‌های موجود در بلاروس برای توسعه مناسبات اقتصادی در حوزه صادرات و سرمایه‌گذاری و همچنین تلاش برای ایجاد کانال‌های مالی و بررسی راه‌های مبادله کالا بین دو کشور است. هیات تجاری اتاق بازرگانی تهران، در نخستین نشست خود، میهمان مصطفی اویسی سفیر ایران در بلاروس بود. در این نشست که به همت سفارت ایران در مینسک ترتیب داده شده بود، مدیران برخی تشکل‌ها و هلدینگ‌های بزرگ صنعتی و تجاری بلاروس از جمله نمایندگانی از اتاق بازرگانی بلاروس، رئیس کنفدراسیون کارآفرینان و مدیرعامل هلدینگ صنعتی امکادور نیز حضور داشتند و در مورد زمینه‌ها و ظرفیت‌های موجود در بلاروس برای توسعه همکاری‌های اقتصادی سخن گفتند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این نشست با اشاره به تبادل هیات‌های سیاسی و تجاری میان ایران و بلاروس طی سال‌های گذشته، ظرفیت‌های دو کشور برای ارتقای سطح همکاری‌های صنعتی و تجاری را قابل‌توجه توصیف کرد و گفت: در حال حاضر تلاش ما این است که با شناخت بهتر این ظرفیت‌ها حجم تجارت دو کشور را توسعه دهیم. مسعود خوانساری یکی از مهم‌ترین موانع افزایش مراودات را مشکلات بانکی عنوان کرد و گفت: نمایندگانی از حوزه بانکی در هیات تجاری اتاق تهران حضور دارند و امیدوارم با همکاری دو طرف، سازوکاری برای روان‌سازی مبادلات بانکی طراحی شود. او در ادامه ابراز امیدواری کرد که حضور این هیات در بلاروس منجر به توسعه و تحکیم روابط اقتصادی دو کشور شود. خوانساری همچنین در پایان این نشست در گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی بلاروس، ظرفیت‌های همکاری و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران را تشریح و تبیین کرد. خوانساری، در نخستین دیدار رسمی خود در مینسک با دیمیتری کورچیک، معاون وزیر صنایع بلاروس دیدار و حول مساله توسعه روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد. او در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای موجود در دو کشور، حجم مبادلات دوجانبه در سطح پایینی قرار دارد. میزان مبادلات از طریق حل مشکل روابط بانکی یا ایجاد کانال تهاتر کالا قابل‌افزایش است.

دیمیتری کورچیک، معاون وزیر صنایع بلاروس نیز عنوان کرد: در حال حاضر مشکلات در پرداخت مانع اصلی توسعه روابط است. باید مکانیزم‌هایی برای تبادلات مالی با تهاتر کالا میان دو کشور ایجاد کنیم. هدف‌گذاری دولت بلاروس، افزایش تجارت دوجانبه در گام اول تا ٢٠٠ میلیون دلار و رساندن آن در نهایت به سقف یک میلیارد دلار است. همچنین در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و بلاروس در مینسک هم خوانساری اظهار کرد: وظیفه اتاق‌های بازرگانی تهران و بلاروس این است که برای رفع مشکلات بانکی راهکاری بیندیشند. شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری و خرید ماشین‌آلات از بلاروس علاقه‌مند هستند، اما مسائل بانکی مانع این کار شده است. ولادیمیر اولاخوویچ، رئیس اتاق بازرگانی بلاروس نیز گفت: اراده سیاسی در سطح روسای‌جمهور دو کشور برای افزایش حجم مبادلات ایران و بلاروس وجود دارد. همکاری‌های اقتصادی ایران و بلاروس در تمام زمینه‌ها از جمله در حوزه‌های فناوری اطلاعات، ماشین‌آلات، داروسازی، هوا و فضا و... در حال گسترش است. ورود ایران به بلاروس می‌تواند زمینه ورود این کشور به بازار اتحادیه اوراسیا را فراهم کند.

مصطفی اویسی، سفیر ایران در بلاروس نیز در این نشست عنوان کرد: طی دو تا سه سال گذشته، رکورد افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و بلاروس تا حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون دلار به ثبت رسید اما در سال ٢٠١٨ به‌دلیل برخی مشکلات حجم مبادلات به نصف رسید، اما در سال‌جاری میلادی، حجم مبادلات تاکنون، رقم ۵۰ میلیون دلار را به ثبت رسانده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال حجم مبادلات به سطح بالاتری برسد. او همچنین افزود: همکاری‌های بانکی میان ایران و بلاروس باید به‌صورت برد- برد طراحی شود.