۱. تاریخ ثبت‌سفارش و ورود روغن مورد ادعا، مربوط به دولت قبل در سال‌‌‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بوده است و مشخصا در اسفند ۱۳۹۹ خریداری و در تیرماه ۱۴۰۰ وارد کشور شده و یک‌‌‌ماه بعد یعنی در مرداد، وجه آن پرداخت شده است.

۲. در مهرماه ۱۴۰۰ از سوی سازمان غذا و دارو، نمونه‌‌‌گیری روغن‌‌‌های خریداری شده، انجام شده که بعد از چند نوبت نمونه‌‌‌گیری، از مجموع ۹۱‌هزار تُن روغن وارداتی، سلامت ۴۷‌هزار تُن در دی‌‌‌ماه ۱۴۰۱، تایید و سلامت ۴۴‌هزار تُن دیگر، مورد تایید قرار نگرفت که این مقدار در مخازن، باقی مانده و در حال طی مراحل مرجوع کردن به شرکتی است که روغن‌‌‌ها در سال ۱۳۹۹ از آن خریداری شده است.

۳. تاکید می‌شود که اساسا هیچ‌گونه کالایی بدون مجوز سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد ایران، امکان ورود به بازار ندارد و در صورتی‌‌‌ که کالایی مورد تایید سازمان‌های مذکور قرار نگیرد، نه تنها به مجاری توزیع و مبادی مصرف وارد نمی‌شود که حتی ترخیص آن از گمرک نیز عملا امکان‌‌‌پذیر نیست.

۴. سازمان ملی استاندارد ایران، مرجع بررسی استاندارد کالا و سازمان غذا و دارو، نهاد تخصصی برای سنجش سلامت و اصالت کالاهاست که در همه ادوار با دقت و بر مبنای شاخص‌‌‌های حرفه‌‌‌ای و استانداردهای جهانی انواع کالاها را ارزیابی می‌‌‌کنند، کما اینکه ۴۴‌هزار تُن از محموله روغن مورد ادعا را تایید نکرده‌‌‌اند.