رقابت سخت بازیکن شماره چهار نوشیدنی

وقتی حتی از سه برند اول در این فضای رقابتی پایین‌‌‌تر می‌‌‌روید، رقابت سخت‌‌‌تر هم می‌شود، زیرا سه غول بزرگ این صنعت بر بازار نوشیدنی‌‌‌ها تسلط کامل دارند. کوکاکولا و پپسی، این قدرت را دارند که زنجیره‌‌‌های خواربارفروشی و فروشگاه‌‌‌ها را مجبور کنند تا فضای قفسه‌‌‌های خود را به محصولات جدید آنها اختصاص دهند. این در حالی است که رقبای کوچک‌تر باید برای این امتیاز هزینه پرداخت کنند یا تقاضایی برای نوشیدنی‌‌‌های خود ایجاد کنند که خرده‌فروشان را مجبور به حفظ محصولات آنها در سبد خود کند.

به همین دلیل است که نوشیدنی‌‌‌ پرایم لوگان پاول از محصولی که به سختی یافت می‌شود به نوشیدنی تقریبا رایج در قفسه‌‌‌ها تبدیل شده و مردم از خرده‌‌‌فروشان خواسته‌اند که همواره این محصول را در قفسه فروشگاه‌‌‌ها داشته باشند. اما برخلاف نوشیدنی‌‌‌هایی مانند پرایم یا سلسیوس که راه خود را به فرآیند توزیع معمولی در فروشگاه‌‌‌های ایالات متحده پیدا کرده‌‌‌اند، ده‌‌‌ها بازیگر حاشیه‌‌‌ای صنعت نوشیدنی نتوانسته‌اند‌‌‌ به این مهم دست یابند. راه‌‌‌اندازی یک کارخانه تولید نوشابه، نوشیدنی انرژی‌‌‌زا، یا محصول هیدراتاسیون معمولی بسیار دشوار است، مگر اینکه از پشتوانه کوکاکولا یا پپسی برخوردار باشید.

با این حال، شرکت جونز سودا، جایگاهی را برای فروش طعم‌‌‌های عجیب و غریب خود ایجاد کرده است. این طعم‌‌‌ها به این شرکت کمک کرده است که بازار خود را در فروشگاه‌‌‌های اسباب‌‌‌بازی، مغازه‌‌‌های خرت و پرت‌‌‌‌فروشی و سایر خرده‌‌‌فروشان غیرمتعارف پیدا کند. اکنون، جونز سودا که طعم بوقلمون و سس را برای روز شکرگزاری و همچنین نوشابه ذرت آب‌نباتی را برای ‌‌‌هالووین ارائه کرده است، سعی کرده است حرکت بزرگی را به سمت دستیابی به یک جایگاه کم‌نظیر انجام دهد که کوکا و پپسی آن را نادیده گرفته‌‌‌اند. از آنجا که سلامتی حیوانات به یک بازار رو به رشد تبدیل شده است، جونز سودا سعی کرده دسته‌‌‌بندی جدیدی در این خصوص ایجاد کند. مردم بعد از اینکه نسبت به سلامتی خود و تاثیر رژیم غذایی بر آن آگاهی بیشتری پیدا کرده‌‌‌اند، در حال حاضر به سلامت حیوانات خانگی خود نیز علاقه‌مند شده‌‌‌اند.

به گفته Animal Health Market، انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی محصولات بهداشتی برای حیوانات تا سال ۲۰۳۲ از ۱۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۳۹ میلیارد دلار افزایش یابد که با نرخ رشد مرکب سالانه ۴.۹ درصدی در دوره پیش‌بینی شده از ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ رشد خواهد داشت. مردم سگ‌‌‌ها و گربه‌‌‌های خود را دوست دارند و در واقع هشدارهای بهداشتی روی کیسه‌‌‌ها یا قوطی‌‌‌های غذایی را که برای آنها می‌‌‌خرند به دقت می‌‌‌خوانند. جونز سودا می‌‌‌خواهد با فروش دسته‌‌‌ای از نوشیدنی‌‌‌های بدون گاز برای سگ‌‌‌ها از این شرایط استفاده کند.

این شرکت نوشابه‌‌‌سازی با استفاده از شعار «بهترین دوست شما هم شایسته جونز است»، خط تولید نوشیدنی‌‌‌های بطری‌‌‌شده را با هدف بازار غذای سگ‌‌‌ها راه‌‌‌اندازی کرده است، اگرچه مدعی است که این محصولات برای انسان‌‌‌ها نیز کاملا ایمن هستند. به عنوان مثال جونز کرافت، نوشابه‌‌‌ای است برای دوست پشمالوی شما که از نوشیدن روزانه آب خسته‌‌‌کننده قدیمی ‌‌‌خسته شده است. اگر بخواهید سگ خود را با غذای خاصی پذیرایی کنید، یا به او کمک کنید هیدراته بماند یا رژیم غذایی خود را تکمیل کند، می‌توانید از این نوشیدنی استفاده کنید. این شرکت در وب‌سایت خود تمام نوشیدنی‌‌‌های از این نوع را به اشتراک گذاشته است.

و در حالی که جونز کسب‌و‌کار خود را حول محصولات جدید بنا کرده است، به نظر می‌رسد این یک تلاش جدی در راستای ایجاد دسته جدیدی از نوشیدنی‌‌‌های سلامت‌محور برای سگ‌‌‌ها باشد. این شرکت این نوشیدنی‌‌‌ها را «میان‌‌‌وعده‌‌‌ای خوشمزه که به تقویت سیستم گوارشی سالم کمک می‌کند» و «نوشابه‌‌‌ای که به ارتقای سلامت مفاصل حیوانات کمک می‌کند، اما همیشه مفید هستند» معرفی کرده و این نوشیدنی‌‌‌های جدید را در سه طعم: بوقلمون و سس، گوشت گاو و مرغ می‌‌‌فروشد.

جونز الهام‌بخش تولید این نوشیدنی را این‌گونه بیان می‌کند:

ما یک سگ نگهبان به نام مری جین داریم که در اطراف ساختمان مرکزی شرکت می‌‌‌چرخد و همه چیز را کنترل می‌کند. وقتی خدمه دور هم جمع می‌‌‌شدند تا از نوشیدن جونز لذت ببرند، همیشه احساس می‌‌‌کردیم که باید راهی وجود داشته باشد تا مری جین را در تجربه‌‌‌ نوشیدن نوشابه‌‌‌های گازدار درگیر کنیم. بنابراین، با کمک همه متخصصان که با هم در پشت صحنه کار می‌‌‌کنیم، نوشیدنی‌‌‌ای تولید کردیم که برای سگ‌‌‌ها به همان اندازه که جونز سودا برای انسان‌‌‌ها خوشمزه است، خوش‌طعم باشد و برای تکمیل، مقداری از چیزهای مفید برای سگ‌‌‌ها را به آن اضافه کردیم تا از مفاصل آنها نیز محافظت کند. بنابراین اگر جونز را دوست دارید و سگ‌‌‌ها را نیز دوست دارید، در نقطه مناسبی قرار گرفته‌‌‌اید.