به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره هرالد، در این هفته حدود ۲هزار تن گندم از پایانه پوسکو اینترنشنال در میکولایف صادر شده است که در آن حدود ۱۱۵ هزار تن غلات از جمله گندم و ذرت ذخیره شده است. حمل و نقل غلات از طریق جاده‌ها انجام می‌شود، زیرا به دنبال بسته شدن بنادر در دریای سیاه توسط مقامات اوکراین، مسیر عرضه دریایی به طور کامل مسدود شده است. این در حالی است که پوسکو اینترنشنال پایانه صادرات غلات خود را در ماه فوریه به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین تعطیل کرد. این شرکت گفت تمامی ‌کارمندان کره‌ای آن در دفتر اوکراین به کره جنوبی بازگشته‌اند، اما برای مدیریت این مرکز با نیروی کار محلی ارتباط نزدیک دارند. با توجه به این واقعیت که جنگ روسیه و اوکراین بیش از حد انتظار طول کشیده است و اکثر کارمندان سفارت کشورهای بزرگ به کی‌یف بازگشته‌اند، این شرکت اعلام کرد به تدریج حمل و نقل و حمل غلات را از طریق مسیرهای زمینی گسترش خواهد داد.

ماه‌های ژوئیه و اوت مهم‌ترین ماه‌هایی هستند که در مورد برداشت غلات اوکراین تصمیم می‌گیرند. پوسکو اینترنشنال گفت: برای به حداقل رساندن تاثیرات این جنگ بر صنعت مواد غذایی، برنامه ما روی ارائه خدمات ذخیره‌سازی و انبار برای گندم و ذرت برداشت شده در منطقه جنوبی اوکراین متمرکز شده است. با ازسرگیری زنجیره ارزش خود، این شرکت تجاری کره‌جنوبی اعلام کرد همکاری با شرکت‌های فعال در زمینه فناوری کشاورزی را برای پاسخ به سیستم تدارکات پایدار و همچنین تغییر روند کشاورزی در سطح جهانی ادامه خواهد داد. همچنین قصد دارد زنجیره ارزش خود را از طریق پیوند کشاورزی، ذخیره‌سازی، فرآوری و حمل و نقل تقویت کند و برای افزایش حضور خود در بازار جهانی غلات سود ایجاد کند.

پس از افتتاح پایانه صادرات غلات در سال ۲۰۱۹، پوسکو اینترنشنال بیش از ۵/ ۲ میلیون تن غلات به کشورهای اروپایی، شمال آفریقا و خاورمیانه صادر کرده است. برای اولین بار، در سال ۲۰۲۰ گندم اوکراین را به کره‌جنوبی عرضه کرد و اولین شرکت کره‌ای بود که غلات را از پایانه‌ای در خارج از کره وارد کرد. پوسکو اینترنشنال با امید به گسترش تجارت مواد غذایی خود و تبدیل شدن به یکی از ۱۰ شرکت برتر تجارت مواد غذایی جهان، در میان نگرانی‌های فزاینده در مورد افزایش قیمت مواد غذایی گفت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فروش خود را به ۱۰ تریلیون وون افزایش دهد و سالانه حدود ۲۵ میلیون تن غلات را مبادله کند.

به گفته پوسکو اینترنشنال، نرخ خودکفایی غلات کره تنها ۲۱درصد است، زیرا این کشور سالانه ۵/ ۴ میلیون تن غلات تولید می‌کند و سالانه حدود ۱۶ میلیون تن برای برآوردن تقاضای داخلی خود وارد می‌کند. جدا از برنج، این کشور به شدت به واردات کالاهای اساسی دیگر مانند گندم، ذرت و لوبیا وابسته است. پوسکو اینترنشنال در سال ۱۹۶۷ توسط کیم وو چونگ به‌عنوان بازوی ارائه خدمات تجاری گروه دوو و با عنوان دوو اینترنشنال راه‌اندازی شد. این شرکت در سال ۱۹۹۹ در پی ورشکستگی شرکت دوو، از این گروه، تفکیک شد. این شرکت هم‌اکنون بزرگ‌ترین شرکت بازرگانی کره جنوبی است. پوسکو اینترنشنال توضیح داد کشورهایی که نرخ خودکفایی پایینی دارند، به ناچار تحت تاثیر سطح تولید کشورهای صادرکننده و نوسانات قیمت قرار می‌گیرند. این شرکت در حال حاضر همچنین یک تجارت روغن نخل در اندونزی و یک مجتمع فرآوری برنج در میانمار دارد.