رئیس هیات‌مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات با تاکید بر اهمیت نگهداری و تعمیرات در شرایط امروزی کشور گفت: در شرایط فعلی کشور، اعمال تحریم‌ها و بالا رفتن قیمت قطعات یدکی نگهداری صحیح و بهینه دارایی‌های فیزیکی و چرخه عمر تجهیزات از ضرورت دوچندانی برخوردار است. این موضوع مستلزم اتخاذ روش‌ها و سیاست‌های مناسب است.

سعید رمضانی  با تاکید بر ایجاد مشاغل نگهداری و تعمیرات به عنوان یک کسب و کار فعال به جای کسب و کارهای مبتنی بر خراب شدن و از نو ساختن افزود: ایجاد مدل تعالی نگهداشت از دارایی‌ها و نقشه راه آن مطابق با ویژگی‌ها و نیازهای جمهوری اسلامی ایران باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس هیات‌مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران ادامه داد: این در حالی است که به موضوع نگهداشت دارایی‌های فیزیکی در کشور توجه ویژه‌ای نشده است و از طرفی با توجه به شرایط فعلی کشور و بالا رفتن قیمت قطعات یدکی و شرایط سخت تحریم حرکت به سمت روش‌های صحیح و بهینه حکمرانی بر دارایی‌های فیزیکی در چرخه عمر تجهیزات حائز اهمیت است.  وی بیان کرد: همچنین این موضوع در کنترل سرعت استهلاک و هزینه‌های نگهداشت، موضوع نگهداشت و حکمرانی دارایی‌های فیزیکی برای استفاده حداکثری از چرخه عمر تجهیزات و عمر‌دهی و استفاده مجدد از تجهیزات خاص و راهبردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

رمضانی با تاکید بر فعال کردن بیمه‌ها در زمینه مدیریت دارایی‌ها و نگهداشت و توجه به معافیت‌های بیمه‌ای در ازای استقرار نظامات مدیریت دارایی‌ها اظهار کرد: قدرت سازمان‌ها در گرو شیوه‌های درست به‌کارگیری امکانات و تجهیزات است که تحقق آن منوط به نگهداری و به‌ کارگیری مناسب آنهاست.

رئیس هیات‌مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران ادامه داد: وجود تنوع بسیار زیاد در امکانات و تجهیزات از قبیل صنایع  غذایی، ساختمان، تاسیسات، تجهیزات و ماشین‌آلات مهندسی، اقلام و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی، وسایل و تجهیزات پزشکی، وسایل نقلیه زمینی، هوایی و دریایی، سلاح و مهمات، اقلام و تجهیزات اداری و… مستلزم اتخاذ روش‌ها و سیاست‌های مناسب است.

رمضانی تصریح کرد: بهره‌گیری از دانش نوین در نگهداری و به‌کارگیری تجهیزات و اعمال روش‌های موثر علمی و کاربردی، ارائه آموزش‌های هدفمند و موثر و نظارت مستمر برای بالا بردن اثربخشی و کارآیی تجهیزات، اهمیت دادن مسوولان به امر نگهداری و بازدیدهای تخصصی، رعایت اصول نگهداشت در حین ذخیره‌سازی و حین بهره‌برداری از تجهیزات، نقش بسزایی در افزایش عمر محصولات، جلوگیری از بروز خسارات، کاهش ضایعات، استفاده از عمر انقلابی اقلام و کاهش هزینه‌های تعمیرات و افزایش توان عملیاتی خواهد داشت.