مدیرعامل شرکت پاکسان با اعلام این خبر گفت: تمامی اقدامات مربوط به راه‌اندازی این فضا منطبق با استانداردها و الزامات قانونی گمرکی برای ایجاد انبارهای اختصاصی از سوی پاکسان انجام‌شده و در روزهای آتی در مدار ذخیره‌سازی و محل نگهداری مواداولیه وارداتی قرار خواهد گرفت.

حسن بقائی مزیت‌های ایجاد فضای گمرکی در شرکت پاکسان را برشمرد و افزود: در سال گذشته شرکت پاکسان به این منظور مبالغ میلیاردی برای دموراژ و انبارداری مواد اولیه پرداخت کرده و اینک با راه‌اندازی انبار اختصاصی گمرک، شرکت هر سال این مبلغ را می‌تواند صرفه‌جویی کرده و در تولید به‌کار بگیرد یا به سود خود اضافه کند.

بقائی در ادامه به ایجاد انبار گمرکی ایجاد شده در زمین‌های متعلق به شرکت پاکسان در منطقه احمدآباد اشاره کرد و یادآور شد: انبار احمدآباد انبار کانتینری و انبار اختصاصی در محوطه شرکت پاکسان انبار مخازن است که می‌تواند در کاهش هزینه‌های جاری شرکت نقش بسزایی ایفا کند.

وی با برشمردن موقعیت لجستیک این زمین در منطقه احمدآباد مستوفی افزود: پس از تملک مجدد، با رایزنی‌های صورت‌گرفته با گمرک جمهوری اسلامی ایران مقرر شد بخشی از این ملک به صورت انبار گمرکی شرکت پاکسان اختصاص ‌یافته و محموله‌های گمرکی شرکت با نظارت گمرک و تا زمان ترخیص در این محل نگهداری شود.

پیش از این یک قطعه زمین با متراژ ۱۵ هزار و ۱۳۰ مترمربع واقع در میدان مرکزی احمدآباد مستوفی که از سال‌های دور به عنوان انبار اصلی شرکت پاکسان استفاده و بخشی از آن در سال ۱۳۹۶ و مابقی در سال ۱۳۹۸ فروخته شده بود، با پیگیری‌های مستمر مدیرعامل و مساعدت مدیریت شرکت توسعه صنایع بهشهر با شرایطی مناسب به دارایی‌های شرکت پاکسان اضافه شد.