صادرات زیرنظر ۳۵ نهاد متولی صورت‌می‌گیرد

وی تاکید کرد: برخلاف تمام کشورها که در عرصه صادرات مانعی پیش روی صادرکننده‌ها نیست و تنها یک متولی در این زمینه وجود دارد، در کشور ما قریب به ۳۵متولی خود را مسوول صدور مجوز در حوزه صادرات می‌دانند که این‌گونه مسائل کار را برای صادرکنندگان بسیار دشوار و نفس‌گیر کرده است.

میراحمدی در عین حال کیفیت پایین گندم برای استفاده در تولید محصولات صنایع غذایی و از طرفی توزیع ناعادلانه آن از سوی شرکت بازرگانی را از دیگر مشکلات و چالش‌های حوزه فعالیت خود برشمرد و خواستار حمایت جدی دولت سیزدهم از تولیدکنندگان صنایع غذایی شد. وی در ادامه تصریح کرد: سپردن پیمان ارزی، نحوه محاسبه مالیات ارزش‌افزوده و نحوه محاسبه حق بیمه، از دیگر مشکلات مهم و اساسی تولیدکنندگان است و تا زمانی که این مشکلات رفع نشود، معضلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان همچنان باقی خواهد ماند. این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه عمده محصولات تولیدی این مجموعه به خارج از کشور صادر می‌شود، ادامه داد: عراق، افغانستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، کانادا، آمریکا، استرالیا و آفریقا از جمله بازارهای هدف برای صادرات محصولات انسی هستند.

 دستاوردهای شرکت صنایع غذایی انسی

شرکت صنایع غذایی انسی در سال ۱۳۵۱ به عنوان اولین تولیدکننده «رشته» به صورت سنتی در یک کارگاه تولیدی در محله یافت آباد تهران فعالیت خود را آغاز کرد. اولین رشته استاندارد در کشور در این شرکت تولید شده و برای اولین بار استاندارد رشته‌پلو و رشته آش توسط متخصصان شرکت انسی تدوین شده است. به طوری که اکنون از استانداردهای تهیه شده توسط متخصصان این شرکت در سطح ملی بهره‌برداری می‌شود.

در راستای توسعه و پیشرفت این صنعت، مدیران این مجموعه با خرید و نصب دستگاه‌های جدید و به روز، خود را با صنعت روز دنیا تطبیق دادند. به طوری که امروزه دستگاه‌های تولیدی صنایع غذایی انسی هیچ تفاوتی با دستگاه‌های مدرن اروپایی ندارد و به لحاظ خروجی و بازدهی جزو برترین‌های این صنعت است. با همت مسوولان این شرکت، مجموعه صنایع غذایی انسی همواره در حال توسعه بوده است. در حال حاضر نیز این مجموعه در حال تجهیز با دو دستگاه تولید اسپاگتی سال  ۲۰۱۹ دنیا است که به طور قطع با ورود این ماشین‌آلات به کشور شاهد تحولات مثبتی ‌در تولید محصولات این شرکت خواهیم بود.

محصولات شرکت صنایع غذایی انسی به جهت کیفیت و نوع طراحی جزو برندهای درجه یک است. محصولات این شرکت در بازار صادراتی به عنوان یک برند برتر و شناخته شده مطرح است. صنایع غذایی انسی با داشتن بیشترین حجم صادرات در بین شرکت‌های رقیب و به عنوان برترین صادرکننده، گام‌های ارزشمندی در این مسیر برداشته که مدیران این مجموعه، موفقیت خود را مدیون زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و متخصصان زحمتکش خود می‌دانند.

اگرچه رتبه اول تولید اسپاگتی در دنیا متعلق به اروپا است، اما با این حال شرکت انسی توانسته محصولات خود را به اروپا نیز صادر کند و از همین رو تولیدات این مجموعه از لحاظ کیفیت، قدرت رقابت با محصولات تولیدی کشورهای اروپایی را دارد. در سال گذشته نیز این مجموعه با توجه به تقاضای مشتریان داخلی، محصولاتی همچون ترشیجات، آبلیمو، خیارشور و زیتون را وارد بازار داخلی کرد. شرکت صنایع غذایی انسی در حوزه بسته‌بندی محصولات نیز در ردیف اولین‌ها قرار دارد. درمجموع «انسی» شرکتی پویا است که همواره استفاده از تجارب نیروهای متخصص و متعهد و بزرگان این صنعت را در دستورکار قرار داده است.