به واسطه بسته‌بندی جدید روغن زیتون اسپری اویلا با ویژگی هر سه پاشش روغن برابر با یک گرم، علاوه بر کنترل کالری دریافتی از غذاها، این محصول می‌تواند نقش بسزایی در تغییر فرهنگ مصرف خانوار جهت کاهش هدر‌رفت مواد غذایی داشته باشد. طبق آمارها، ۱۵درصد از دور‌ریز مواد غذایی در ایران مربوط به انواع روغن‌های غذایی می‌شود که این مدل بسته‌بندی سبب می‌شود اسپری روغن زیتون اویلا نقشی هر چند کوچک در کاهش این آمار داشته باشد.

شاید با خود بگویید که استفاده از روغن می‌تواند به سلامتی آسیب بزند، اما محققان مفیدترین نوع روغن برای مصارف خوراکی را روغن زیتون دانسته‌اند که حتی سبب کاهش وزن و افزایش انرژی می‌شود. با این حال میزان مصرف این محصول مفید در کشور ما بسیار کم است. سرانه مصرف روغن زیتون در ایران ۲۰۰ گرم برآورد شده که از نصف سرانه ۵۰۰ گرمی مصرف این روغن در دنیا نیز پایین‌تر است. یکی از دلایل این امر قیمت تقریبا بالای این محصول است که اویلا با توجه به نیاز مشتری سعی کرده بالاترین کیفیت را با بهترین قیمت ممکن ارائه دهد. برند اویلا با افزایش تولید این محصول و برنامه‌ریزی برای سهولت دسترسی و مصرف آن سعی در بهبود رژیم غذایی و حفظ تندرستی جامعه دارد و قصد دارد از این‌رو به رشد و شکوفایی سلامت اقشار مختلف مردم کمک شایانی کند.

متاسفانه روغن‌کشی‌های دستی و سنتی که با قیمت‌های پایین‌تر از محصولات استاندارد در بازار موجودند با ارائه روغن‌های بی‌کیفیت که در مدت زمان کوتاهی اکسید شده، باعث به وجود آمدن فرآیندی می‌شود که سلامت مصرف‌کننده را نشانه رفته و می‌تواند به آن صدمه بزند. تولید اسپری روغن زیتون اویلا با واردات دانه‌های زیتون از قاره اروپا آغاز شده و ادامه فرآیند روغن‌کشی و تصفیه در گروه کارخانه‌های صنعت غذایی کورش صورت می‌پذیرد و پس از کنترل کیفی و کسب تاییدیه‌های لازم در سبد خرید خانواده‌های ایرانی جای می‌گیرد.

اسپری روغن زیتون اویلا با توجه به کیفیت دانه‌های روغنی وارد شده از اسپانیا نسبت به دیگر محصولات مشابه در بازار از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است که نشان از ارزشمند بودن مصرف‌کننده و خانواده‌های ایرانی است. موضوعی که شرکت صنعت غذایی کورش می‌کوشد در راستای پیشتازی خود آن را سرلوحه فعالیت‌هایش قرار دهد. امید است محصول جدید شرکت صنعت غذایی کورش و برند اویلا کیفیت سلامت و مصرف خانواده ایرانی را چند پله افزایش دهد.