مشتری‌مداری استراتژی اصلی زر ماکارون

رشد هر کسب‌وکاری منوط به کسب سود و درآمد است و مهم‌ترین عنصر برای موفقیت در دستیابی به این هدف، مشتری و مخاطب کسب‌وکار است. استراتژی اصلی زر ماکارون نیز از بدو تاسیس تاکنون بر این پایه استوار بوده است. احترام به خواست مصرف‌کننده یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که در مقوله مشتری‌مداری موردتوجه قرار می‌گیرد و این بنگاه اقتصادی پایبندی  به این ارزش را که نتیجه آن رضایت مشتریان است به‌عنوان برگ برنده در بازار کسب‌وکار انتخاب کرده است.

 کیفیت و قیمت؛ برگ برنده زرماکارون

امروز  زر ماکارون یک ارزش ویژه نزد مشتریان خود به دست آورده است، این ارزش ویژه برند زرماکارون ریشه در دو عامل دارد، اول اینکه سطح تجربه‌ای که یک مصرف‌کننده از زرماکارون دارد، چگونه است و دوم اینکه تصویر ذهنی مصرف‌کنندگان از برند زر ماکارون چیست، پاسخ هر دو سوال را می‌توان در انتخاب زر ماکارون به‌عنوان برند محبوب مصرف‌کنندگان جست‌وجو کرد. اصولا مصرف‌کنندگان تمایل دارند کالاهایی را مصرف کنند که با تصویر ذهنی آنها مشابه باشد و برای قضاوت درباره‌ کیفیت محصول از دو منبع درونی نظیر ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصول و بیرونی نظیر قیمت و کیفیت و تصویر ذهنی از برند استفاده می‌کنند. در این رابطه نیز زر ماکارون عملکرد بسیار خوبی از خود برجای گذاشته است.

 رویکرد صادراتی زر ماکارون

 امروز شرکت زر ماکارون بزرگ‌ترین صادرکننده انواع ماکارونی است، این اتفاق از آن‌ جهت افتاده که این شرکت در سکوی نخست صنعت ماکارونی قرار داشته و توانسته با ایجاد فضای رقابتی در صنعت ماکارونی، نقش مهمی را در ارتقای کیفیت تولیدات داخلی به عهده بگیرد، با این پشتوانه زر ماکارون توانسته به قطب صادرات ماکارونی در کشور تبدیل شود. در این راستا هم‌اکنون محصولات زر‌ماکارون قادر است همتراز با برندهای معتبر جهان در رقابت باشد، که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این رابطه تطبیق محصول با نیازها و خواسته‌های مشتریان در بازار هدف، اساسا یکی از عوامل موفقیت زر ماکارون در حوزه صادرات محسوب می‌شود. این شرکت با توجه به مسائلی نظیر بسته‌بندی، تامین استانداردهای کیفیت و طراحی محصول توانسته عملکرد مطلوبی را در زمینه صادرات به ثبت برساند. قیمت‌گذاری رقابتی مزیت رقابتی صادراتی زر ماکارون است، این در حالی است که هرچه زرماکارون از مزیت رقابت‌پذیری بالاتری برخوردار باشد، عملکرد مطلوب‌تری در زمینه افزایش صادرات و فتح بیشتر بازارهای صادراتی خواهد داشت.