علیرضا صمدی ادامه داد: فعالیت مجتمع گندله‌‌‌سازی مادکوش ازسال ۹۹ آغاز شده و طرح توسعه مجتمع درحال اجراست. شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس نیز با هدف ایجاد زیرساخت‌‌‌های موردنیاز صنایع معدنی دراین استان تشکیل شده که نخستین طرح تعریف‌شده شرکت تامین و توسعه زیرساخت، تصفیه فاضلاب بندرعباس و انتقال آن جهت مصرف درصنایع است.

گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش با دو هدف کمک به حل معضل فاضلاب شهر بندرعباس و تامین مدیریت نهاده‌های انرژی فازهای توسعه‌‌‌ای خود نسبت به سرمایه‌گذاری دراین شرکت اقدام کرده است.

صمدی در ادامه با اشاره به دیگر شرکت‌های گروه ارزش در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اظهار کرد: فعالیت شرکت مادشیمی (تولید آهن اسفنجی و بریکت) و شرکت فروآلیاژ (شامل فروسیلیس، فروکروم و فرومنگنز) با هدف کمک توسعه استان، ایجاد اشتغال، جلوگیری از خام‌‌‌فروشی مواد و خودکفایی در صنعت فولاد آغاز شده است.

وی همچنین به طرح‌‌‌های اجرایی این گروه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اشاره و اظهار کرد: تولید آهن اسفنجی/بریکت‌سازی گرم به روش احیای مستقیم به ظرفیت۳.۴میلیون تن در سال، احداث مجتمع تولید فروآلیاژها شامل فروسیلیس، فروکروم، فروسیلیکو منگنز و...، احداث مجتمع انباشت و برداشت با ظرفیت اسمی ۱۲میلیون تن، احداث فاز ۲ کارخانه گندله‌‌‌سازی مادکوش به ظرفیت ۲.۵میلیون تن در سال از جمله طرح‌‌‌های گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش است که در سال‌های آینده به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای پروژه‌‌‌های این گروه در منطقه ویژه خلیج فارس، شاهد اشتغال‌زایی ۳‌هزار نفر در سال۱۴۰۵باشیم.

رئیس هیات‌مدیره گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش، مهم‌ترین چالش شرکت‌های فولادی در منطقه ویژه خلیج فارس را تامین زیرساخت‌‌‌ها اعلام کرد و گفت: شرکت تامین و توسعه زیرساخت باید زیرساخت‌‌‌های آب، برق و گاز صنایع در حال احداث را تامین کند تا سرمایه‌گذاران دغدغه‌‌‌ای برای سرمایه‌گذاری در این منطقه نداشته باشند. وی در ادامه از اجرای طرح فضای سبز در جوار کارخانه‌های گروه ارزش به طول ۳کیلومتر خبر داد.