مقام روس: آمریکا به دنبال ورشکستگی روسیه است

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که آمریکا به دنبال تخلیه ذخایر ارز خارجی روسیه، ورشکستگی و نابودی اقتصاد این کشور است.

به گزارش "اسپوتنیک"، وی ادامه داد: نه تنها آمریکایی‌ها بخشی از ذخایر ارزی روسیه را که در بانک‌های این کشور قرار داشته است ضبط کرده‌اند، بلکه بدون پنهان کردن هدف نابودی اقتصاد روسیه، سعی می‌کنند به ما دستور دهند که پرداخت بدهی‌های دولتی از طریق درآمدهای صادراتی انجام شود.

این مقام روسیه تاکید کرد: مسدود کردن کانال‌های سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها و غربی‌ها در روسیه یکی از ابزارهای تحمیل ورشکستگی و متعاقب آن ویرانی اقتصاد روسیه است.

وی همچنین خاطرنشان کرد صرف نظر از اینکه رویدادها در آینده چگونه رقم خواهد خورد، واشنگتن تحریم‌های روسیه را لغو نخواهد کرد زیرا در این کشور در ارتباط با تحریم کردن مسکو اتفاق نظر وجود دارد.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه، کشورهای غربی چندین بار روسیه را تحریم کرده و دارایی‌های این کشور را مسدود کرده‌اند. تحریم نفت روسیه از سوی اروپا منجر به یک وقوع بحران بزرگ سوخت در این قاره، افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم شده است.

با این وجود، هفته گذشته، گروه ۷ و استرالیا بر سر اعمال سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت روسیه به توافق رسیدند که از روز دوشنبه اجرایی شد. این سقف هر دو ماه یکبار بازنگری می‌شود.

روسیه هشدار داده است به کشورهایی که سقف قیمت اعمال کرده‌اند، نفت نمی‌فروشد و چنین اقدامی تنها بحران جاری در بازارهای جهانی انرژی را عمیق‌تر می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.