وی افزود: در ماه گذشته خط مختص بانوان برای معاینه فنی راه‌اندازی شد و در مرداد ماه امسال نیز خط ویژه آقایان راه‌‌‌اندازی خواهد شد تا شهروندان بتوانند از خدمات مشاوره‌‌‌ای بهره بگیرند. همچنین مرکز تخصصی تاکسی با هدف ارائه مشاوره به صورت رایگان به تاکسی‌‌‌ها راه‌اندازی شده و علاوه بر این خدمات، تعمیرگاهی نیز با تخفیف به آنها ارائه می‌شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ نسل جدید معاینه فنی پرتابل که از درب منزل ارائه خدمات به شهروندان را امکان‌پذیر می‌کند انجام خواهد شد. این خط صرفا در تهران ارائه خدمات دارد که دسترسی شهروندان به مراکز معاینه فنی را در سطح محلات امکان‌پذیر می‌کند و از سوی دیگر نقاط بی‌دفاع شهری را به مراکز معاینه فنی تبدیل می‌کند که می‌توانند به شهروندان ارائه خدمات داشته باشند.

مالکی تاکید کرد: امروز در مناطق یک، ۲، ۴ و ۱۱ در مجموع هشت خط به خطوط قبلی معاینه فنی در تهران اضافه می‌شود و تعداد این خطوط در مجموع به ۱۵ خط می‌رسد و به این ترتیب مراکز معاینه فنی می‌توانند سالانه پذیرای سه میلیون خودرو باشند. بی‌تردید در این مسیر مساعدت شهرداران مناطق بسیار حائز اهمیت بوده است.