وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن این موضوع که با افزایش فروش،  ضریب خسارت هم بالا می‌رود،  ما در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن بدون اینکه از خدمات خود بکاهیم،  ۱۰ واحد کاهش ضریب خسارت داشتیم یادآور شد:  به طوری که سود شرکت در سال ۱۴۰۱،  ۳۲۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به رقم بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. یعنی ۲٫۶ برابر افزایش سود داشتیم که این مهم به وسیله مدیریت هزینه‌ها و انتخاب پرتفوی با کیفیت و کنترل ریسک محقق شده است،  و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز نسبت به سال گذشته افزایش ۲ تا ۳ برابری در شاخص سودآوری را شاهد باشیم.

مدیرعامل بیمه دی با اشاره به برنامه عملیاتی،  بر برنامه محوری این شرکت تاکید کرد و گفت:  پس از بررسی‌هایی که انجام شد،  برای پیشرفت و کسب توفیقات بیشتر و دوری از روزمرگی سیستم،  برنامه عملیاتی شرکت را تدوین کردیم.

وی افزود:  اقدام بعدی ما بعد از برنامه عملیاتی بازنگری ساختارها و تاکید بر تکریم مشتری و سرمایه انسانی،  تحول دیجیتال و رویکردهای نوآورانه،  آموزش،  فروش و تقویت شبکه فروش بود. ۸۰‌درصد خرده‌فروشی ما به وسیله شبکه فروش انجام می‌شود. بر همین اساس برنامه‌های حمایتی از شبکه فروش تدوین شد تا همکاران این حوزه تعلق خاطر بیشتری به شرکت داشته باشد و خوشبختانه امروز و پس از عملیاتی شدن این برنامه‌ها،  نشانه‌های مطلوبی از مشارکت بیشتر شبکه فروش دیده می‌شود.

وی با اشاره به قرارداد بیمه درمان تکمیلی خانواده معزز شهدا و ایثارگران بیان کرد:  با توجه به اینکه این قرارداد سهم بزرگی از پرتفوی شرکت بیمه دی را در اختیار و برکات زیادی را برای این شرکت به همراه دارد اما در صورت خروج این سهم از بیمه دی می‌تواند تهدیدی برای شرکت محسوب شود. بر همین اساس ضمن نگهداشت این پرتفوی،  برای کوچک‌تر شدن این سهم در سبد پرتفوی شرکت برنامه‌ریزی داریم،  به طوری که پیش‌بینی می‌‌‌کنیم تا سال ۱۴۰۷ این سهم بین ۳۵ تا ۴۰‌درصد از پرتفوی ما را تشکیل دهد.

موهبتی تصریح کرد:  بیمه دی با در نظر گرفتن سهم بزرگ بیمه‌های درمان از سبد پرتفوی خود،  برای کاهش ریسک‌های مرتبط،  توسعه سایر رشته‌های بیمه‌ای را در دستور کار قرار داده به طوری که انتظار داریم در رشته بیمه‌های زندگی نسبت به سال‌های گذشته افزایش چندبرابری در فروش داشته باشیم،  همچنین در سایر رشته‌ها مانند آتش‌سوزی،  اتومبیل،  مسوولیت و مهندسی نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که در بازه زمانی تعیین شده باید محقق شود و شاهد تنوع محصول در پرتفوی شرکت باشیم.