۱۵ شرکتی که کارکنانشان بیشترین رضایت را از آنها دارند

در سالی که گذشت، خیلی از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی، به خاطر تعدیل نیروهای گسترده و نزاع بر سر بازگشت به کار حضوری تحت فشار زیادی بودند. با این حال، یکسری از شرکت‌ها هستند که کارکنانشان به خاطر کار کردن در آنها احساس رضایت زیادی دارند. بر اساس رتبه‌‌‌بندی سایت Comparably که کارکنان شرکت‌ها نظرات خود را در آن ثبت می‌‌‌کنند و این نظرات را از اوت ۲۰۲۲ تا اوت ۲۰۲۳ طی مطرح کردن یکسری سوالات بررسی کرده، شرکت منابع انسانی «ورک‌‌‌دی» (Workday) اول شده است. کارکنان این شرکت، بالاترین سطح رضایت را از نظر میزان دستمزدی که دریافت می‌‌‌کنند، اعلام کرده‌‌‌اند.

علاوه بر این، کارکنان ورک‌‌‌دی مدعی هستند دستمزد آنها در مقایسه با سایر همکارانشان عادلانه است. چاد هرینگ، مدیر منابع انسانی شرکت «زوم‌‌‌اینفو» که شرکت مادر ورک‌‌‌دی محسوب می‌شود، گفته: «عدالت یک متغیر بسیار مهم در احساسی است که افراد نسبت به کارفرمای خود دارند.» به طور کلی، هرینگ اشاره می‌‌‌کند که خیلی از شرکت‌های تکنولوژی و به طور خاص، شرکت‌های امنیت سایبری در تحلیل میزان پاداش، امتیاز بالایی دریافت کرده‌‌‌اند. پانزده شرکت برتر در این رتبه‌‌‌بندی که کارکنانشان بیشترین رضایت را از آنها داشته‌‌‌اند، عبارتند از:  ۱- ورک‌‌‌دی ۲- گروه مشاوره بوستون ۳- اوبر ۴- ادوبی ۵- کالیکس ۶- پروف‌‌‌پوینت ۷- اینستاکارت ۸- چگ ۹- پالو آلتو ۱۰- SAP ۱۱- AT&T ۱۲- اکسپریان ۱۳- متا ۱۴- گوگل و ۱۵- اسکوئر‌‌‌اسپیس.

 

استقبال مدیران وال‌استریت از هوش مصنوعی برای ارزیابی عملکرد کارکنان

این روزها خیلی از بانک‌‌‌های جهانی برای انجام معاملات یا تشخیص فساد مالی از هوش مصنوعی استفاده می‌‌‌کنند. حالا کاربرد جدیدی برای این تکنولوژی پیدا کرده‌‌‌اند: فرآیند بررسی عملکرد سالانه کارکنان. شرکت ورک‌‌‌دی که یکی از بزرگ‌ترین تامین‌‌‌کنندگان نرم‌‌‌افزار منابع انسانی است، می‌‌‌گوید در ماه سپتامبر مجموعه محصولات جدیدی را بر مبنای هوش مصنوعی عرضه کرده که برای نوشتن شرح وظایف شغلی یا بررسی عملکرد سالانه کارکنان، به شرکت‌ها کمک می‌‌‌کند. به گفته کارل اشنباخ، یکی از مدیران ورک‌‌‌دی، این محصولات بیشتر از همه از طرف بانک‌‌‌ها مورد استقبال قرار گرفته‌‌‌اند. به گفته او، بانک‌‌‌ها همه تلاش خود را می‌‌‌کنند تا عملیات را ساده‌‌‌سازی کرده و هزینه‌‌‌ها را کاهش دهند. این محصولات تا چند ماه آینده، در دسترس قرار خواهند گرفت.

اشنباخ می‌‌‌گوید: «فرض کنید ۱۰۰ نفر نیروی کار دارید و نوشتن شرح وظایف برای هر کدام ۷ساعت طول می‌‌‌کشد. بنابراین، به ۷۰۰ ساعت زمان نیاز دارید. حالا این زمان به دو دقیقه کاهش یافته است. بنابراین یک دستاورد بهره‌‌‌وری است که از طریق هوش مصنوعی به دست آمده است.» فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان، بسیار زمان‌بر است و مدیران منابع انسانی همواره نسبت به آن شکایت داشته‌‌‌اند.

 

تاثیر مثبت کار انعطاف‌‌‌پذیر  بر سلامت قلبی کارکنان

کار انعطاف‌‌‌پذیر می‌تواند ریسک حمله قلبی کارکنان را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. تحقیقات دانشمندان هاروارد، نشان داده ایجاد توازن بهتر بین زندگی کاری و شخصی، آنقدر برای سلامتی مفید است که سلامت قلبی کارکنانی که در این شرایط کار می‌‌‌کنند با ۱۰ سال قبلشان تفاوتی ندارد. این یافته‌‌‌ها، بحث‌‌‌هایی را که تاکنون در مورد فواید کار کردن از خانه که در دوران کرونا رواج یافت صورت گرفته، تایید می‌‌‌کنند. همچنین این نتایج می‌‌‌گویند که کار کردن در یک محیط پراسترس، ریسک حمله قلبی را افزایش می‌‌‌دهد که عامل حدود ۱۶۰‌هزار مرگ در سال در بریتانیا بوده است – یعنی ۴۶۰ نفر در روز.

محققان دانشگاه‌‌‌های هاروارد و پن استیت، با بررسی ۱۵۰۰ نیروی کار در مدت یک سال، بررسی کرده‌‌‌اند که آیا کمک به کاهش «درگیری‌‌‌های کاری-خانوادگی» ریسک ابتلا به حمله قلبی آنها را کاهش می‌‌‌دهد یا نه. آنها مدیران و پرسنل را آموزش دادند تا استراتژی‌‌‌هایی برای توازن بهتر کار/زندگی پیاده کنند. سپس داده‌‌‌های مرتبط با سلامت شرکت‌کننده‌‌‌ها را در ابتدا و انتهای سال ثبت کردند و دریافتند که این موضوع بر دو گروه از افراد تاثیرگذار است – یکی افراد بالای ۴۵ سال و یکی هم افرادی که به خاطر عادات غیرسالم مثل سیگار یا رژیم غذایی بد، بیشتر در معرض حمله قلبی هستند. انعطاف‌‌‌پذیری در کار این دو گروه، هیچ تاثیری بر بهره‌‌‌وری آنها نداشته است.