از هر ۳ اروپایی یک نفر شغلش را در شش ماه آینده ترک می‌کند

به گزارش موسسه مک‌‌کینزی، از هر ۳ اروپایی یک نفر شغلش را تا شش ماه آینده ترک می‌کند. کارشناسان می‌گویند این نرخ فرسایش نیروی کار برای این منطقه بسیار بالاست؛ به‌‌ویژه از آنجاکه جهان در آستانه یک رکود اقتصادی است. این روند شکاف مهارت‌‌های موجود در اروپا را بیشتر می‌کند. در ژوئن امسال، ۳ درصد موقعیت‌‌های شغلی در اتحادیه اروپا خالی ماندند که دو برابر نرخ ۶/ ۱ درصدی ثبت شده در ژوئن ۲۰۲۰ است. مک‌‌کینزی از بیش از ۱۶ هزار نیروی کار در ۹ کشور اتحادیه اروپا نظرسنجی کرده و بیش از ۴۰ درصد آنها گفته‌‌اند دستمزد ناکافی دلیل ترک کارشان است. همچنین ۴۰ درصد، نبود فرصت‌‌ برای پیشرفت شغلی را مقصر دانسته‌‌اند. و حدود ۳۴ درصد هم مدیران بی‌‌تفاوت یا غیرالهام‌‌بخش را دلیل رفتنشان می‌‌دانند. و کمتر از ۳۰ درصد نبود کار معنادار را عامل ترک کار عنوان کرده‌‌اند. این در حالی است که دو‌سوم پاسخ‌‌دهنده‌ها می‌گویند همچنان شغل خود را حفظ خواهند کرد. دلیل اصلی این دو‌سوم برای ماندن در شغلشان، کافی بودن دستمزد است. کار منعطف، محیط کار امن و انجام کار معنادار، از دلایل دیگر عنوان شده است.

 

کاهش محدودیت‌‌های قرنطینه برای مسافران بین‌المللی چین

چین روز دوشنبه اعلام کرد مسافرانی که به این کشور سفر می‌کنند، از ۸ ژانویه دیگر لازم نیست قوانین قرنطینه را رعایت کنند. این تغییر سیاست، به دنبال کاهش محدودیت‌‌های کرونایی در چین است که این ماه شروع شد. نزدیک به سه سال است که چین شدیدترین محدودیت‌‌ها را در راستای سیاست کووید صفر اجرایی کرده است. از مارس ۲۰۲۰ مسافرانی که به چین سفر می‌کردند، باید به مدت ۱۴ روز در هتل‌‌های مشخصی قرنطینه می‌شدند. این دوره قرنطینه برای برخی مسافران، به ۲۱ روز یا بیشتر هم افزایش یافته بود که در تابستان امسال، تعدیل شد و به پنج روز قرنطینه در یک مرکز مشخص به اضافه سه روز قرنطینه در خانه کاهش یافت. کمیسیون ملی سلامت چین، اعلام کرده از ۸ ژانویه، دیگر تماس‌‌های نزدیکی که بیماران کووید داشته‌‌اند ردیابی نخواهد شد و اقدامات محدودکننده‌‌ای که واردات کالا را کند کرده بود، کنسل می‌شوند. همچنین کمیسیون گفته مسافران فقط لازم است تست کرونای منفی خود را تا ۴۸ ساعت قبل تحویل دهند.

 

اکثر مدیران موفق، ۶ صبح یا زودتر از خواب بیدار می‌شوند

برای موفق بودن نیازی نیست حتما مثل تیم کوک، مدیرعامل اپل، ساعت ۳:۴۵ از خواب بلند شوید. اما خیلی از مدیران و کارآفرینان برجسته و معروف دنیا، قبل از طلوع آفتاب از خواب بلند می‌شوند تا برنامه‌های شلوغ خود را پیش ببرند. طبق یک نظرسنجی جدید از مدیران عاملی که مجله اینک با عنوان شرکت‌‌های خصوصی که سریع‌‌ترین رشد را در آمریکا دارند منتشر کرده، اکثریت رهبران کسب‌‌وکار موفق، دیگر دیرتر از ۶ صبح از خواب بلند نمی‌شوند. این نظرسنجی که ۱۰۸۶ مدیرعامل در آن شرکت کرده‌‌اند، می‌گوید ۶۴ درصد مدیران ساعت ۶ صبح یا قبل از آن، از خواب بیدار می‌شوند و تقریبا از هر ۱۰ مدیرعامل، ۹ نفر دیگر دیرتر از ۷ صبح بیدار نمی‌شوند. به‌طور دقیق‌‌تر، ۳۷ درصد پاسخ‌‌دهنده‌ها ساعت ۶ صبح، ۲۷ درصد ساعت ۵ صبح، ۲۲ درصد ساعت ۷ صبح، ۵ درصد ساعت ۸ صبح و ۵ درصد هم ساعت ۴ صبح یا زودتر از خواب بیدار می‌شوند. سردبیر مجله اینک گفته از این نتایج شگفت‌‌زده نشده است، چون صبح زود ساکت‌‌ترین زمان در برنامه روزانه هر مدیرعاملی است.