وال استریت ژورنال در اواخر روز پنجشنبه در گزارشی از تصمیم احتمالی شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا برای بازخرید کارکنان، بازنشستگی زودهنگام، اخراج و تعدیل ۱۰ درصد از نیروی کار انسانی این شرکت بزرگ خبر داده است.

هنوز شرکت بویینگ در خصوص گزارش رویترز هیچ اظهار نظر رسمی نکرده است. 

شیوع گسترده ویروس کرونا و سرعت بالای همه‌گیری آن هم اکنون تمامی کشورهای جهان علی الخصوص ایالت متحده را به شدت درگیر کرده و به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصاد آنها را فلج کرده و بحرانهای مالی و رکود اقتصادی شدیدی را در آنها به وجود آورده است.

صنعت هوانوردی و شرکت های هواپیمایی نیز که در این میان از جمله بزرگترین قربانیان شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار به شمار می روند و در این مدت شاهد لغو و تعلیق پروازهای مسافری و تعطیلی فرودگاهها بوده اند و تاکنون متحمل ضرر و زیان های مالی گسترده و هنگفتی شده اند، حالا به نظر می رسد که فعالیت و خطوط تولید کارخانه های شرکت های هواپیماسازی نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته و به طور موقت تعطیل و متوقف اعلام شده اند تا بدین ترتیب در قطع زنجیره انتقال و انتشار بیماری کووید-۱۹ نقش خود را ایفا کرده باشند.

پیشتر نیز گزارش های منتشر شده در رویترز حاکی از آن بود که بویینگ به عنوان یکی از بزرگترین غول های هواپیماسازی در جهان و رقیب اصلی ایرباس اروپا، بسیاری از خطوط تولید کارخانه های خود را در ایالات متحده متوقف کرده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.