کارکنان رستوران‌‌‌ها در آمریکا به طور کامل سر کار برگشتند

صنعت رستوران که با اوج‌‌‌گیری پاندمی کرونا در آمریکا بیشترین نیروی کار را از دست داده بود، حالا بخش عمده‌‌‌ای از این خسارت را جبران کرده است. طبق اعلام وزارت کار آمریکا، در ماه گذشته، تعداد پرسنل رستوران‌‌‌ها و کافه‌‌‌ها تقریبا دو برابر تعداد آنها در آوریل ۲۰۲۰ شده که کمترین تعداد پرسنل به ثبت رسیده بود. فقط در ماه گذشته، رستوران‌‌‌ها و کافه‌‌‌ها ۶۲‌هزار نیروی جدید جذب کردند. صاحبان و کارکنان رستوران‌‌‌ها، ترکیبی از چند فاکتور را دلیل این بازگشت می‌‌‌دانند؛ از جمله افزایش میانگین دستمزدها، بهبود شرایط کاری و کمتر شدن فرصت‌‌‌های کاری در جاهای دیگر به دلیل تضعیف اقتصاد.  داده‌‌‌های وزارت کار نشان می‌دهد در نوامبر ۲۰۱۹، حدود ۲/ ۱۲ میلیون شغل مربوط به خدمات غذا و پذیرایی در آمریکا وجود داشت که فقط ۱/ ۲‌درصد باقی مانده تا شرایط قبل احیا شود. رستوران‌‌‌ها، هتل‌‌‌ها و دیگر کارفرماهای حوزه تفریح و سرگرمی، نسبت به دیگر حوزه‌‌‌های بازار کار که در ژوئیه امسال تقریبا به طور کامل احیا شد، عقب مانده بودند. برخی کارکنان رستوران‌‌‌ها بیش از یک سال بیکار بودند.

 

پایان روزهای تاریک کارخانه‌‌‌ها در حوزه‌‌‌ یورو

به گزارش رویترز، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رکود تولید صنعتی در حوزه یورو، با توجه به احیای زنجیره‌‌‌های تامین و کاهش فشارهای تورمی، به پایان رسیده و باعث خوش‌بینی دوباره مدیران کارخانه‌‌‌ها در این منطقه شده است. شاخصی که در ماه دسامبر بازدهی کارخانه‌‌‌ها را اندازه گرفته و معیار مناسبی برای سلامت اقتصادی محسوب می‌شود، در مقایسه با نوامبر روند افزایشی داشته است. کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد واحد اطلاعات بازار جهانی‌S&P، می‌‌‌گوید: «دومین ماه متوالی است که بازدهی کارخانه‌‌‌ها کاهش نداشته و این مایه خوشحالی بخش تولید صنعتی با شروع سال جدید است. چشم‌‌‌انداز‌‌‌ها در میان نشانه‌‌‌هایی از بهبود زنجیره تامین و کاهش فشارهای تورمی مثبت است و همچنین نگرانی‌ها در مورد بحران انرژی منطقه تا حدی کم شده که همه اینها با کمک‌‌‌های دولتی اتفاق افتاده است.»ویلیامسون می‌‌‌گوید برای اولین بار از ماه اوت، تعداد افراد خوش‌بین در نظرسنجی‌‌‌ها، بیشتر از افراد بدبین شده که می‌تواند نشانه تداوم افزایش اعتماد کسب و کار باشد.

 

برندهای سالم جدید؛ چالشی جدی برای تولید کننده‌های مواد غذایی

مشکل چاقی در بریتانیایی‌‌‌ها که بدترین وضعیت را در اروپا دارند، شرکت‌های مواد غذایی بسته‌‌‌بندی‌شده را به دردسر انداخته است. قوانین جدید ضدچاقی، محدودیت‌هایی در چیدمان مواد غذایی با چربی، قند و نمک زیاد در سوپرمارکت‌‌‌ها ایجاد کرده و کسب و کارهای حوزه مواد غذایی را مجبور می‌کنند در ترکیبات محصولات خود بازنگری کنند. شرکت یونیلیور که تولیدکننده بستنی‌‌‌های مگنوم و بن‌اند جری است، بعد از تحت فشار قرار گرفتن از طرف سرمایه‌گذاران، در سال جدید اهداف تغذیه‌‌‌ای جدیدی برای خود تعیین کرده و حتی شرکت Graze را که اسنک‌‌‌های سالم تولید می‌کند، خریده است. این تحول، باعث شکل‌‌‌گیری موجی از فعالیت کسب‌وکارهای جدید در عرصه مواد غذایی بریتانیا شده که اسنک‌‌‌های سالم‌‌‌تر و مقرون‌‌‌ به صرفه‌‌‌تر وارد بازار می‌کنند و مورد هدف قوانین جدید هم قرار نمی‌‌‌گیرند. به عنوان مثال، برند نوپای دونات به نام Urban Legend  که یک سال پیش شروع به کار کرد، دوشادوش «کریسپی کرم‌‌»(Krispy Kreme) در سوپرمارکت‌‌‌های بریتانیا حضور دارد تا مصرف‌کنندگان را به مصرف دونات‌‌‌هایی با شکر و کالری کمتر تشویق کند.