در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده لیزینگ خودرو غدیر که ششم شهریور جاری در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد، اصلاح ماده ۶ اساسنامه شرکت بنابه پیشنهاد هیات‌مدیره و پس از تایید بانک‌مرکزی به تصویب مجمع فوق‌العاده رسید.

براین اساس، «ولغدر» سرمایه کنونی را از ۵۳۰.۰۰۰‌میلیون ریال به ۱.۵۰۰.۰۰۰‌میلیون ریال افزایش داد. ۱۸‌میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و ۷۹میلیارد تومان دیگر از محل تجدید ارزیابی دارایی‌هاست. مرتضی ادیبی، مدیرعامل لیزینگ خودروغدیر در این جلسه اظهار کرد: با افزایش ۱۸۳‌درصدی سرمایه و توسعه فعالیت‌ها، میزان تسهیلات اعطایی به مشتریان افزایش می‌یابد.

وی افزود: به این ترتیب مشکلات بسیاری ازمشتریان در حوزه ماشین‌آلات راهسازی، تجهیزات پزشکی، املاک و مستغلات مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل لیزینگ خودروغدیرهمچنین با اشاره به دستورالعمل بانک مرکزی اعلام کرد: با افزایش سرمایه کنونی، این شرکت قادر خواهد بود تا دوبرابر مجموع حقوق مالکانه، از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، تسهیلات اخذ و تجهیز منابع کند.

این افزایش سرمایه، در اجرای مفاد تبصره دو ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت و تبصره‌‌‌‌های ذیل آن، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سود انباشته محقق شده است.

گفتنی است شرکت لیزینگ خودروغدیر که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو است، از جمله موفق‌ترین شرکت‌های لیزینگ کشور محسوب می‌شود که نقش بسیار مهمی در افزایش رفاه مصرف‌کنندگان و کمک به فروش محصولات تولید‌‌‌کننده‌‌‌ها، تحرک رشد و توسعه اقتصادی و پیشبرد برنامه‌های کلان دولت و اهداف اقتصاد مقاومتی دارند.