مجید طبسی در این زمینه عنوان کرد: در گذشته ما برای تجهیز خط تولید صنایع داروسازی کشور بهترین دستگاه‌های اروپایی را خریداری می‌کردیم، اما در سال‌های اخیر به تجهیزات ساخت کشورهای هند یا چین روی آوردیم و امروز شرایط به‌گونه‌ای است که صاحبان صنایع دارویی به دنبال خرید دستگاه‌های استوک برای راه‌اندازی خطوط تولید خود هستند و با این روند هیچ بعید نیست که با این شرایط تا چند سال آینده برای ادامه بقای خطوط تولید دارو به دنبال دستگاه‌های استوک چینی باشیم.

وی در این زمینه تاکید کرد: این موضوعی است که باید هرچه زودتر برای آن چاره‌اندیشی صورت گیرد و بدون شک یکی از عوامل تاثیر‌گذار در اصلاح این وضعیت قیمت‌گذاری منطقی دارو و اصلاح قیمت‌ها در این حوزه می‌تواند باشد. درهرحال ما باید بپذیریم که کیفیت کالا به به‌روز‌رسانی تجهیزات آزمایشگاهی و خطوط تولید وابسته است.

طبسی در پایان گفت: با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد هرچه زودتر باید در مورد قیمت‌گذاری منطقی و اصلاح قیمت دارو اقدام اساسی انجام شود و راهکارهایی برای نوسازی تجهیزات و خطوط تولید صنایع داروسازی کشور اندیشیده شود. درعین‌حال سرفصلی برای جایگزینی ماشین‌آلات صنعت دارو پیش‌بینی کنیم تا شرکت‌ها و سهامداران آنها مجبور باشند برای این کار اقدام کرده و سهم آیندگان را از صنعت دارو در نظر بگیریم.