استفاده از تایرهای پنچررو و حذف تایر یدک: این تایرها دارای قابلیت حرکت با سرعت محدود و مسافت مشخص برای رساندن خودرو به تعمیرگاه و تعویض تایر پنچر شده هستند. تایرهای پنچررو با طراحی خاص خود، هنگام پنچری خودرو امکان حرکت با فشار باد پایین را در سرعت حداکثر ۸۰ کیلومتر در ساعت با مسافت معینی تا ۸۰ کیلومتر به راننده خودرو می‌دهند. هر چند این تایرها از تایر معمولی گران‌تر و هزینه بیشتری در زمان جایگزینی به دارندگان خودرو تحمیل می‌کنند، ولی در دراز‌مدت آسایش و قابلیت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

استفاده از منبع هوای کناری یا تولید هوا برای تزریق به تایر معیوب هنگام پنچری و جلوگیری از صفر شدن فشار باد آن تا رسیدن به تعمیرگاه و تعمیر یا جایگزینی تایر صدمه‌دیده.

استفاده از یک تایر یدک خاص و فشرده (باریک) که با عمق آج بسیار کم  و وزنی سبک طراحی و ساخته می‌شوند (تایر یدک موقت): فشار باد این‌گونه تایرها بیشتر از فشار باد تایرهای اصلی خودرو است (تا حدود۶۰ PSI). این تایرها دارای قطر خارجی برابر با تایرهای اصلی بوده ولی عرض باریک‌تری دارند و دارای قطر رینگ برابر یا متفاوت با رینگ اصلی خودرو هستند، به همین دلیل فضای کمتری از خودرو اشغال می‌کنند و به راننده خودرو این امکان را می‌دهند که هنگام پنچری خودروی خود را با یک سرعت مشخص به تعمیرگاه برساند.

تایرهای موقت یدک را می‌توان با حرف «T»  از اختصار کلمه «Temporary» قبل از اندازه تایر و روی دیواره آن شناخت.  به عنوان مثال: T۱۳۵/ ۹۰R۱۶  این تایرها را باید تنها در شرایط اضطراری به عنوان یکی از چرخ‌های خودرو استفاده کرد.

ذکر این نکته ضروری است که نباید در یک خودرو بیشتر از یک تایر موقت یدک استفاده کرد. تایر موقت یدک فقط می‌تواند با فشار باد و در سرعت مشخص شده بر اساس دستورالعملی که روی دیواره تایر/  یا برچسب تایر/  یا برچسب روی رینگ و چرخ یدک توسط خودروساز مشخص و نشان داده شده مورد استفاده قرار گیرد و از آنجا که این تایرها برای استفاده موقت طراحی شده‌اند، باید در اسرع وقت با یک تایر متعارف جایگزین شوند.

نکاتی که لازم است درباره تایر موقت یدک بدانیم:

اکثر مردم شکل چرخ تایرهای یدک را نامتعارف می‌دانند، چرا که باریک‌تر از تایرهای معمول هستند و هنگام استفاده شکل متفاوتی به خودرو می‌دهند.  از مزایای استفاده از تایر یدک باریک (نوع T)، این است که به دلیل باریک بودن، فضای کمی ‌از خودرو را اشغال می‌کند. اما هنگام استفاده باید در نظر داشت که تاثیر منفی در هدایت و فرمانگیری خودرو دارد. همچنین دوام این تایرها در مقایسه با تایرهای معمول کمتر است. بنا به دلایل ذکر شده هنگام پنچر شدن خودرو و استفاده از این تایرها، باید در اسرع وقت و پس از رسیدن به یک تعمیرگاه آن را با تایر معمول  تعویض کرد. تایر یدک باریک(نوع T) تنها یک راه حل موقت برای تایر پنچر شده در خودروست. نتایج نشان می‌دهند با تایر یدک باریک نباید مسافتی بیش از ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر را با سرعتی بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کرد. هزینه یک تایر یدک موقت بسیار متفاوت و بستگی به اندازه آن دارد و معمولا ارزان‌تر از تایر عادی همان خودرو است.