اصغر پاک‌طینت عنوان کرد: سهم بیشتری از پرداختی‌ها برای تامین سرمایه در گردش بوده که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تامین منابع بنگاه‌های تولیدی برای فراهم کردن مواد اولیه مورد نیاز است تا هیچ واحد تولیدی با کاهش ظرفیت یا توقف تولید مواجه نشود؛ البته حمایت ما از ایجاد واحدهای دانش‌محور و صادرات‌گرا و تکمیل واحدهای نیمه تمام که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، ادامه دارد.

وی تصریح کرد: کاهش وصول مطالبات بانکی، کندی جریان نقدینگی در اقتصاد، عدم تخصیص به موقع و بهینه منابع به شبکه تولید، افزایش بیکاری و در نهایت رکود اقتصادی را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین مساله وصول مطالبات، موضوعی است که باید با جدیت بیشتری در مورد آن اقدام کنیم.

پاک‌طینت ادامه داد: خوشبختانه در بانک صنعت و معدن، وصول مطالبات با توجه به شرایط اقتصادی، نوسان‌های قیمتی و ارزی و امهال، رشد قابل توجهی داشته و ۵۹درصد افزایش یافته است. وی یادآور شد: برخی از مسائلی که باعث بروز معوقات در بانک‌ها می‌شود در اختیار مدیران و کارکنان شبکه بانکی است که با برنامه‌ریزی و آموزش و ایجاد سازوکارهای منطقی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین اعتبارسنجی، می‌توان شرایط را بهتر کرد.

وی خاطرنشان کرد: تفویض اختیار به شعب و افزایش حدود اختیارات آنان و همچنین تعامل مناسب با مشتریان، عوامل دیگری است که در کاهش مطالبات غیرجاری این بانک در ۹ ماه امسال موثر بوده است.