برگزارکنندگان این جشنواره شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های مجازی، اصناف، میادین میوه و تره بار سراسر کشور و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم هستند.

بنا بر این گزارش زمان برگزاری جشنواره در دو دوره زمانی از ۲۲ دی تا ۲۲ بهمن سال‌جاری و ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آتی اعلام شده است.

کالاهای مشمول طرح عرضه در جشنواره به طور کلی در چهار گروه کالاهای اساسی و ضروری: روغن نباتی، برنج، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم‌مرغ، سایر اقلام غذایی: ماکارونی، کنسروجات، رب گوجه‌فرنگی، آجیل، شیرینی، کیک و کلوچه، شکلات، انواع نوشیدنی (آب معدنی، نوشابه و ماءالشعیر)، لبنیات و حبوبات، اقلام بهداشتی و سایر: همه اقلام و کالاهای بهداشتی، شوینده‌ها، سلولزی‌ها،  کیف و کفش و اقلام کالایی صنعتی: لوازم خانگی، قطعات و لوازم یدکی و... طبقه‌بندی شده است.

علاوه بر کالاهای فوق سایر کالاهایی که تولیدکنندگان آن در اجرای طرح «درج قیمت تولیدکنندگان» پیشرو بوده‌اند و سایر کالاهایی که فروش آنها با تخفیف و پایین‌تر از قیمت جاری است، با هماهنگی سازمان‌های صمت استان‌ها  می‌توانند در فهرست کالاهای مشمول جشنواره قرار گیرند و عرضه شوند.

علاوه بر زنجیره تامین کالاهای مشمول که تاکنون نسبت به تامین کالا برای شبکه توزیع مجری طرح اقدام کرده‌اند، با درخواست مجری، سازمان صمت استان‌ها و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف هستند با هماهنگی واحدهای تولیدی تامین‌کننده کالاهایی که  به شیوه جدید درج قیمت تولیدکننده اقدام کرده‌اند نسبت به رفع نیاز شبکه توزیع مجری طرح اقدام کنند.

همچنین هماهنگی لازم با وزارت جهاد کشاورزی برای تامین کالاهای اساسی و ضروری موردنیاز از محل ذخایر و تولید داخل مانند برنج، شکر، روغن‌نباتی، گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم‌مرغ انجام پذیرفته و با درخواست شبکه توزیع و تایید در قالب هماهنگی سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی استان‌ها نسبت به تحویل کالا به شبکه توزیع اقدام خواهند کرد.