پلت‌فرم‌های معاملاتی رمزنگاری و صادرکنندگان توکن برای مجوزها در صربستان درخواست دادند.

سینیسا مالی (Sinisa Mali)، وزیر دارایی این کشور این هفته در پارلمان اعلام کرد مقامات صربستان در حال حاضر در حال بررسی درخواست‌های مجوز ارائه شده توسط سه صرافی ارز دیجیتال هستند. این مقام به نقل از خبرگزاری تانجوگ توضیح داد: «من انتظار دارم که در چند هفته آینده اولین مجوزها را صادر کنیم – این برای ما بسیار مهم است.»

در پاسخ به سوالات قانون‌گذاران، مالی همچنین فاش کرد چهار صادرکننده توکن‌های دیجیتال قبلا هزینه‌های درخواست را پرداخت کرده‌اند. وزیر امور خارجه تاکید کرد صربستان یکی از اولین کشورهایی است که این حوزه را از طریق قانون تنظیم کرده است. او افزود که به آرامی اما مطمئنا، بازار ارزهای دیجیتال و رمزهای دیجیتال نیز در حال تحول است.

مالی همچنین فاش کرد صربستان در حال توسعه پلت‌فرم معاملاتی توکن خود است که انتظار می‌رود در اوایل سال آینده راه‌اندازی شود. او همچنین گفت دولت به شدت در حال کار برای اتخاذ یک استراتژی رشد برای بورس اوراق بهادار بلگراد است که او آن را «ابزار مناسب برای حمایت از توسعه بازار مالی ما» توصیف کرد. قانون دارایی‌های دیجیتال صربستان در پایان ژوئن سال‌جاری لازم‌الاجرا شد. این قانون ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت کوین را به عنوان دارایی‌های مجازی و سوابق دیجیتالی با ارزش تعریف می‌کند که می‌توان آنها را خرید، فروخت، انتقال داد و مبادله کرد.

از آن زمان تعداد صرب‌هایی که ارزهای دیجیتالی دارند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. گزارش اخیر رسانه‌ها، به نقل از برآوردهای نمایندگان صنعت کریپتو، نشان می‌دهد حدود دو نفر از ساکنان این کشور اروپای جنوب شرقی اکنون صاحب کوین‌های مختلف هستند. علاقه فزاینده سرمایه‌گذاران و تلاش‌های نظارتی دولت، صربستان را از نظر پذیرش کریپتو به رهبران منطقه نزدیک‌تر می‌کند. سوپرمارکت‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و سایر تجار در کشور همسایه، کرواسی اکنون ارزهای دیجیتال مختلفی را می‌پذیرند. اسلوونی، یکی دیگر از جمهوری‌های یوگسلاوی سابق، بیش از هزار مکان دارد که از پرداخت‌های بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند، در حالی که مقامات در لیوبلیانا در حال انجام اقداماتی برای ساده‌سازی ساز وکار مالیاتی دارایی‌های کریپتو هستند.