با توجه به اینکه مقامات هند هنوز در مورد نحوه برخورد با صنعت رمزارزها مطمئن نیستند، بانک نخست این کشور آسیایی به صراحت اعلام کرده که ترجیح می‌دهد این کشور با ممنوعیت کامل استفاده از ارزهای رمزنگاری شده، مسیر چین را در این خصوص ادامه دهد.  به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از اکونومیک تایمز، این بانک در خلال پانصد و نود و دومین جلسه هیات‌مدیره خود به وضوح موضع خود را بیان کرد، جایی که با اشاره به نگرانی‌های عمده برای اقتصاد هند، به طرز غیرمنتظره‌ای ترجیح داده شد تا تجارت رمزارزها را به طور کامل ممنوع کنند. یک منبع ناشناس که در این جلسه حضور داشت اظهار کرد بانک مرکزی هند (RBI) تهدیدات رمزارزها برای سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و بی‌ثباتی را که این دارایی‌های دیجیتال می‌تواند ایجاد کند برجسته کرده است. همچنین، آنها به نگرانی‌های خود در خصوص مدیریت صرافی‌هایی که تحت حوزه قضایی خود فعالیت می‌کنند، اشاره کردند. با همه نگرانی‌های ذکر شده، RBI بر موضع خود به طور مکرر پافشاری کرد و به این نتیجه رسید که بهترین راه برای رفع نگرانی‌هایش در مورد رمزارزها، ممنوعیت کامل این فضا است. این اولین بار نیست که این بانک سطح بالایی از خصومت خود را نسبت به صنعت ارزهای دیجیتال ابراز می‌کند.

در ماه اکتبر، Shaktikanta Das، رئیس بانک مرکزی هند، تصریح کرد ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت غیرقانونی خود، تهدیدی جدی برای هر سیستم مالی در جهان خواهند بود. همچنین، این بانک قبلا موفق شده بود این فضا را برای حدود ۲ سال ممنوع کند اما این ممنوعیت با حکم دادگاه عالی هند لغو شد.

   لایحه جدید رمزارز

مقامات هند اخیرا یک لایحه جدید در خصوص ارزهای رمزنگاری را با برچسب رمزارز و قانون لایحه رسمی ‌ارز دیجیتال ۲۰۲۱ پیشنهاد کرده‌اند. این لایحه قرار بود در آخرین جلسه بودجه دولت ارائه شود، اما به دلیل تصمیم دولت برای اصلاح برخی از بخش‌های پیش‌نویس پیشنهادی، به تعویق افتاد. جالب اینجاست که حساب توییتر نخست وزیر هند، نارندرا مودی اخیرا هک شده و برای تبلیغ یک عملیات کلاهبرداری تبلیغ بیت‌کوین مورد استفاده قرار گرفته است. این پست همچنین حاوی لینکی بود که از سرمایه‌گذاران بی‌احتیاط می‌خواست ثبت‌نام و سهم خود را از بیت کوین مطالبه کنند. با این حال، این دومین باری بود که حساب توییتر مودی هک شد و برای کلاهبرداری‌های رمزنگاری مورد استفاده قرار گرفت.