تخمین زده می‌شود که انگلستان در حال حاضر کمبود حدود ۱۰۰ هزار راننده کامیون دارد که این امر باعث اختلال در تحویل و محدودیت در عرضه کالا و سوخت شده است؛ به‌طوری‌که دولت انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از نیروهای نظامی‌برای تحویل سوخت است. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به‌رغم هرج و مرج، اوبر به CNBC گفت در نتیجه مشکلات ناشی از کمبود سوخت، هیچ تاثیر مستقیمی ‌بر خدمات ما احساس نمی‌شود. سخنگوی این شرکت گفت: ما وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم و به صحبت با رانندگانی ادامه می‌دهیم که امیدوارند به سرعت مشکلات حل شوند. نادر عواد، یک راننده اوبر روز پنج‌شنبه به CNBC گفت که این کار چالش‌برانگیز بوده و افزود که او وقت خود را برای جست‌وجوی پمپ بنزین و سپس نشستن در صف طولانی برای پر کردن باک خودروی خود هدر می‌دهد. با توجه به اینکه ما به نوعی خود اشتغالی داریم، وقتی زمان خود را برای تامین گازوئیل یا بنزین تلف می‌کنیم، بسیار متضرر می‌شویم.  اگر رانندگان اوبر نتوانند خودروهای خود را با سوخت پر کنند، بنابراین نمی‌توانند روی پلت‌فرم کار کنند. عواد ادعا می‌کند که وی  روز چهارشنبه گذشته  به خط پمپ‌بنزین پیوست؛ اما ۴۵ دقیقه طول کشید تا به پمپ سوخت‌گیری برسد. هنگامی ‌که او  به آنجا رسید فقط اجازه داشت ۳۰ پوند (۴۰ دلار) دیزل در مرسدس ۹نفره خود سوخت‌گیری کند؛ درحالی‌که در هفته حدود ۲۵۰ پوند گازوئیل مصرف می‌کند.

 بدون پشتیبانی

عواد، مدیر سابق اداره گاز بریتانیا که در شرق لندن زندگی می‌کند، ادعا کرد اوبر هیچ حمایتی از وی نکرده است. وی افزود: این شرایط در مورد شرکت‌های تاکسی اینترنتی Bolt و Ola نیز صادق است. هنگامی‌که CNBC درمورد پشتیبانی رانندگان و چگونگی تاثیر مسائل مربوط به سوخت انگلستان بر مشاغل آنها از این شرکت‌ها سوال می‌کند، آنها فورا از دسترس خارج می‌شوند. یکی دیگر از رانندگان اوبر، اکرم کادر، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با CNBC اظهار کرد که اکثر پمپ بنزین‌ها بسته هستند و رانندگان باید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه منتظر بمانند تا به آنهایی که هنوز کار می‌کنند دسترسی داشته باشند. به‌عنوان راننده، ما باید مطمئن شویم که برای انجام خدمات خود همیشه در دسترس هستیم. اما آنها (اوبر) دردی را احساس نخواهند کرد. وی افزود: اگر مخزن من خالی باشد و سفری طولانی داشته باشم، باید از انجام آن سفر صرف‌نظر کنم و چاره‌ای ندارم.

 سوخت تنها مساله نیست

قبل از کمبود سوخت، برنامه‌های تاکسی اینترنتی برای برآورده کردن تقاضا در انگلستان با مشکل روبه‌رو بودند. مشتریان متعدد به CNBC گفتند این برنامه‌ها در هفته‌های اخیر آنها را به هیچ راننده‌ای متصل نکرده‌اند، درنتیجه آنها به جلسات دیر می‌رسند یا سعی می‌کنند در ساعت‌های کم‌تردد مسافرت کنند. دیگران می‌گویند که در نتیجه افزایش قیمت‌ها، با اخاذی در اعلام قیمت‌ها روبه‌رو شده‌اند. به گفته مشتریان، این مشکلات معمولا در اواخر شب یا آخر هفته رخ می‌دهد. این مساله به عرضه و تقاضا خلاصه می‌شود. به عبارت دیگر، رانندگان کافی برای پذیرش تمام سفرهای درخواستی وجود ندارد و این امر باعث افزایش قیمت‌ها شده است.