قرنطینه در کابینه انگلیس با وجود تزریق واکسن

روزنامه ایندیپندنت با اشاره به ابتلای وزیر بهداشت انگلیس به کووید-۱۹، از احتمال مبتلا شدن سایر اعضای کابینه دولت بوریس جانسون و قرنطینه آنها همزمان با نزدیک شدن به تاریخ رفع محدودیت های کرونایی در این کشور خبر داد.

 به نقل از تارنمای این روزنامه انگلیسی، پس از آنکه «ساجد جاوید» وزیر بهداشت دولت انگلیس اعلام کرد که آزمایش کووید-۱۹ وی مثبت بوده است، گفته می شود بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که آزمایش کووید-۱۹ وی منفی بوده نیازی به قرنطینه ندارد.  

اما نخست وزیر قرار است یک طرح آزمایشی "آزمایش روزانه" را انجام دهد که در پی تماس «ریشی سوناک» رئیس خزانه پادشاهی بریتانیا با ساجد جاوید پس از ابتلای وی به ویروس کرونا در دستورکار قرار گرفته است.  

در پی انتشار خبر ابتلای وزیر بهداشت دولت انگلیس به کووید-۱۹ و احتمال مبتلا شدن سایر اعضای کابینه جانسون به این بیماری، تعدادی از وزرا و مقامات ارشد کابینه دولت انگلیس همزمان با نزدیک شدن به روز دوشنبه (۱۹ ژوئیه و ۲۸ تیر) و برداشته شدن محدودیت های کرونایی از قرنطینه کردن خود بیم دارند.

ساجد جاوید که سه هفته پیش سکان وزارت بهداشت انگلیس را برعهده گرفت دیروز شنبه اعلام کرد که به رغم تزریق هر دو دز واکسن کووید-۱۹ به این بیماری مبتلا شده است. این در حالی است که آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به سرعت رو به افزایش بوده و روز جمعه برای نخستین بار از ابتدای سال جاری میلادی، شمار مبتلایان به این بیماری از مرز ۵۰ هزار نفر گذشت.

همزمان دولت جانسون قصد دارد از روز دوشنبه (۲۸ تیر) به رغم هشدار کارشناسان مسائل بهداشتی، محدودیت‌های کرونایی را رفع کند. «جرمی هانت» وزیر پیشین بهداشت انگلیس که در حال حاضر ریاست کمیته پارلمانی امور بهداشتی را برعهده دارد هشدار داده است چنانچه آمار مراجعه به بیمارستان‌ها افزایش یابد، محدودیت‌ها در پائیز دوباره اعمال می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.