«نیکاتک» یک‌ساله شد

هدف اصلی دفاتر نیکاتک در کشور رسیدگی به امور بانکی شهروندان است. این دفاتر در شهرها و روستاهای کوچک که شعبه بانک موردنظر مشتریان در آن وجود ندارد، می‌تواند به عنوان شعبه آن بانک عمل کرده و عملیات موردنظر مشتری را انجام دهد. این اقدام در کنار سهولت می‌تواند نیاز شعب فیزیکی بانک‌ها را برطرف کند.

نیکاتک در کنار برنامه ویژه‌ای که برای بانک‌ها دارد، به شرکت‌های بیمه نیز سرویس می‌دهد و با ضریب نفوذ خود انواع بیمه را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد. این شرکت اپلیکیشن پرداخت دارد و با ارائه خدمات کیف پول سعی دارد تا سهم بازار خود را افزایش دهد.  مدیرعامل شرکت نیکاتک در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» گفت: در طی این یک سال همکاران ما شبانه روز زحمت کشیدند و کاری که طی دو تا سه سال انجام پذیر بود را در کمتر از یک سال به سرانجام رساندند. در حال حاضر در قسمت بانکداری باز با ۱۵ بانک به توافق همکاری رسیدیم. با سه بانک هم تعامل داریم که باجه‌های آن بانک‌ها را به دفاتر نیکاتک بیاوریم. در حال حاضر نزدیک به ۴۵۰ نمایندگی در سطح کشور داریم که رو به افزایش است.

هرمز عطایی ادامه داد: بانک‌هایی که در تعامل با نیکاتک بوده و در نیکاتک نمایندگی دارند، بانک‌هایی هستند که شعب آنها فقط در مراکز استان‌ها بوده که گرفتن خدمات برای مشتریان آنها سخت بوده است. برحسب مصوبه بانک مرکزی انتقال بالای ۲۰۰میلیون تومان مشکل است، ولی ما در بانکداری باز در دفاتر خودمان این مشکلات را رفع کردیم. به هر حال چنانچه شخصی بخواهد مثلا مبلغ ۳۰۰میلیون تومان را جا به جا کند باید از طریق شعبه بانک خود این کار را انجام دهد که به دلیل مسائل احراز هویت است، اما از این به بعد این کارها در دفاتر نیکاتک قابل انجام است.

وی گفت: از سوی دیگر کارگزاری بیمه بر خط را بالا می‌آوریم که تمام بیمه‌ها را به انتخاب مردم می‌توانند ارائه دهند. در کنار این خدمات بانکی و بیمه ای، خدمات مربوط به برخی استعلام‌های سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز انجام می‌گیرد که در آینده اعلام عمومی‌ خواهد شد. اپلیکیشن نیکاتک نیز مولتی سوپر اپلیکیشن است و هم خدمات بانکداری باز در آن ارائه می‌شود که خدمات ۱۵ بانک در آن فعال است. در کنار این خدمات بیمه‌ای، پرداخت قبوض، امداد خودرو و خدمات سازمان‌ها در این اپلیکیشن فعال است. با نصب این اپلیکیشن و احراز هویت در دفاتر نیکاتک، مردم در کل کشور می‌توانند از خدمات بانکداری باز، خدمات بیمه‌ای و خدمات سازمان‌ها به صورت غیرحضوری بهره‌مند شوند.

مدیرعامل نیکاتک اشاره کرد: بر حسب شعار امسال که سال مانع‌زدایی و پشتیبانی‌ها است، امیدواریم بانک‌هایی که در خدمت آنها نبودیم، با ما همکاری داشته باشند که بتوانیم خدمات همه بانک‌ها را در سیستم خود ارائه دهیم. در اینجا باید بگویم نیکاتک اولین شرکت ارائه‌دهنده خدمات بانکداری باز در کشور است که خدمات تمام بانک‌ها را در یک سوپر اپلیکیشن ارائه می‌دهد. در بحث بیمه‌ای نیز با برخی شرکت‌های بیمه‌ای با اقساط ۵ تا ۱۲ماهه بدون کارمزد تمام بیمه‌ها را به مردم ارائه می‌دهیم.

عطایی ادامه داد: از سوی دیگر با جمعیت دیابت ایران در ارتباط هستیم. سعی داریم خدمات جمعیت دیابت ایران را از طریق این اپلیکیشن و دفاتر نیکاتک به تمام ایران عرضه کنیم. یک سال گذشت و بعد از یک سال در این نقطه هستیم، اما برای سال دوم فعالیت خود برنامه‌هایی داریم. برخی برنامه‌های برون مرزی داریم که در آینده اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل نیکاتک اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ویژه ما عرضه کالای تولید داخل از طریق اپلیکیشن نیکاتک است. برنامه خود را به وزارت صمت ارائه دادیم.

این برنامه حمایت از تولید داخل است و می‌توانیم در سطح کشور تولیدات داخلی را عرضه کنیم. این برنامه می‌تواند عرضه هر جنس را با کیفیت مناسب و پرداخت رقابتی در بستر نیکاتک فراهم کند.

وی ادامه داد: امیدواریم خدمات ما روز به‌روز بهتر شود و مانع‌زدایی انجام شود. موانعی جلوی پای ما قرار می‌دهند که از جمله آن می‌توانم به بحث اخذ مجوز اشاره کنم. ما به عنوان فعال اقتصادی انتظار داریم موانع رفع شود تا بتوانیم خدمات خود را به جهت منفعت داخلی و جمعی عرضه کنیم.