پس از اعلام این خبر، برخی از بانک‌های کشور با هدف جذب منابع و کارمزد این تراکنش‌ها دست به کار شدند و با ارائه طرح‌های ویژه‌‌ای، مشوق‌هایی را برای کاربران در نظر گرفتند. یکی از بانک‌هایی که در این زمینه تسهیلات و جوایزی را در نظر گرفته، بانک صادرات است. این بانک اعلام کرده با اتصال سپهر کارت به کارت سوخت، میلیاردها ریال جایزه به قید قرعه در بین کاربران توزیع خواهد کرد.  بنابر اعلام بانک صادرات، مشتریانی که کارت بانکی این بانک را به‌عنوان کارت سوخت خود تعیین کنند، ضمن ثبت‌نام در باشگاه مشتریان بانک صادرات از چهار فقره کمک هزینه ۳۰۰ میلیون ریالی خرید خودروی سواری ایرانی و ۱۴۰ فقره جایزه نقدی ۵ میلیون ریالی به قید قرعه برخوردار خواهند شد.

در حال حاضر ۲۷ میلیون سپهر کارت بانک صادرات در درگاه ملی خدمات دولت همراه فراهم شده است.بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم به کاربرانی که برای اجرای طرح پرداخت الکترونیک بهای سوخت با کارت هوشمند، از کارت‌های شتابی این بانک استفاده کنند، با محاسبه معدل حساب مشتریان، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.این بانک به‌منظور تسهیل در پرداخت بهای سوخت، اجرای طرح پرداخت الکترونیک بهای سوخت با کارت هوشمند از طریق کارت‌های شتابی را امکان‌پذیر کرده است و متقاضیان علاوه‌بر استفاده از خدمات فوق، از محل میانگین گردش حساب خود از تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد نیز برخوردار می‌شوند. سابقه تجهیز جایگاه‌های سوخت کشور به دستگاه کارتخوان به حدود ۱۱ سال پیش بازمی‌گردد. در آن زمان شرکت «به پرداخت ملت» متعلق به بانک ملت برای نخستین بار عهده‌دار این طرح شد.

بانک ملت به‌عنوان پیشتاز استفاده از کارت‌های هوشمند برای پرداخت بهای سوخت، پیش از این، امکان شارژ کیف پول کارت هوشمند سوخت را از طرق پایانه‌های فروش در شعب خود فراهم کرده بود که پس از مدتی این امکان را در تمامی کارتخوان‌های این بانک در سراسر کشور فراهم کرد.  در سال‌جاری با اعلام خبر امکان اتصال کارت‌های سوخت به کارت‌های بانکی، بانک‌های بیشتری برای بهره‌برداری از رسوب این منابع و البته کارمزدهای آن پا به این عرصه گذاشته‌اند و به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات بانک‌ها در زمینه تامین منابع و کاهش حاشیه سود تسهیلات، فهرست این بانک‌ها با امتیازات ویژه برای کاربران کارت‌های بانکی افزایش یابد. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان وابسته به بانک پارسیان هم در تیرماه امسال از نسل جدید کارتخوان‌های جایگاه سوخت با قابلیت استفاده همزمان کارت بانکی و کارت سوخت روی این دستگاه‌ها رونمایی کرد. سه روش پرداخت روی این کارتخوان‌ها، پرداخت موبایلی، پرداخت بانکی و پرداخت نقدی است.  پمپ بنزین میدان آزادی تهران اولین جایگاه سوخت کشور بود که از این نوع کارتخوان‌ها استفاده می‌کرد. اولین کارتخوان در کشور که هم کارت سوخت و هم کارت بانکی را روی یک دستگاه می‌پذیرفت.