کره‌ای‌ها به‌طورمعمول و روزمره کیم‌چی را به‌عنوان غذای فرعی و مکمل در وعده‌های غذایی همراه با برنج می‌خورند. کیم‌چی همچنین به‌عنوان عنصری از خوراک‌های ترکیبی دیگر نیز به کار می‌رود. مردم کره بر این عقیده‌اند که کیم‌چی باید در هر جا که یک کره‌ای حضور دارد وجود داشته باشد. آن‌چنان‌که این غذا به همراه نخستین فضانورد تاریخ کره جنوبی (یی سو یئون) با فضاپیمای سایوز به فضا فرستاده شد.  به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره تایمز به گفته وزارت زراعت، غذا و امور روستایی کره‌جنوبی، از این میزان تقاضا، ۰۶/ ۱میلیون تن مربوط به خانوارها است، در حالی ‌که ۸۰۰هزار تن نیز در رستوران‌ها و مدارس مصرف ‌شده است. آمار و اطلاعات موجود امکان مقایسه سالانه مصرف کیم‌چی را نمی‌دهد، زیرا برای نخستین بار است که این تحقیقات سراسری توسط این وزارتخانه انجام می‌پذیرد. این در حالی است که این برآورد براساس نظرسنجی انجام‌ شده روی ۴۳۰ تولیدکننده کیم‌چی، ۱۶۲۹ رستوران، ۳۲۳ مدرسه و ۵هزار خانوار انجام ‌شده است.

کیم‌چی یک غذای فرعی سنتی کره‌ای است که به ‌طور معمول از کلم تخمیر شده، نمک و فلفل تند تهیه می‌شود و تقریبا با تمام وعده‌های غذایی خورده می‌شود. کیم‌چی کره‌ای در گذر زمان تغییر و تحولات زیادی داشته است و در هر دوره‌ای چیزی به ترکیبات این غذای کره‌ای اضافه ‌شده است. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نوع کیمچی وجود دارد و تفاوت آنها در ترکیبات و ادویه‌های استفاده ‌شده است.

براساس این گزارش، درآمد شرکت‌ها، رستوران‌ها و تولیدکنندگان کره‌ای از کیم‌چی در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۶/ ۱تریلیون وون (۴/ ۱میلیارد دلار آمریکا) بالغ شده و این غذای سنتی برای بیش از ۹هزار و ۵۱۰ کارگر شغل ایجاد کرده است.

 مقدار ترکیبی کیم‌چی در این کشور به ۹/ ۱میلیون تن رسیده است که ۳۰۶هزار تن آن وارد شده است. حدود ۴۲درصد از خانوارهای کره‌جنوبی خودشان کیم‌چی خود را تهیه می‌کنند و محبوب‌ترین ماده مورداستفاده در آن کلم ناپا است. کلم ناپا کلم بزرگی است که دارای برگ‌های سبز کم‌رنگ و سبز است. همچنین داده‌ها نشان می‌دهند ۵۸درصد از رستوران‌های کره‌ای به‌جای تهیه کیم‌چی در مطبخ خود، نوع آماده و بسته‌بندی‌شده آن را خریداری کرده و به مشتریان خود ارائه می‌دهند.