عضو هیات‌مدیره بانک مسکن با  بیان این مطلب و با اشاره به  اینکه افزایش سقف تسهیلات ۴۵۰میلیون تومانی ساخت مسکن از فروردین به شعب ابلاغ شده و مورد استقبال سازندگان مسکن قرار گرفته است گفت: وقتی در سال گذشته که سقف تسهیلات ساخت مسکن برای انبوه سازانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کردند ۲۵۰ میلیون تومان بود، نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۵درصد رشد داشت، قطعا با این افزایش سقف تسهیلات، روند استقبال که سال گذشته ادامه داشت امسال نیز ادامه یابد.

محمدحسن علمداری گفت: این مصوبه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به انبوه‌سازان با فناوری نوین از ابتدای امسال به شعب ابلاغ شده است و پیش‌بینی ما این است که تسهیلات ساخت مسکن با توجه به افزایش سقف و بالا بردن قدرت مانور سازندگان از استقبال خوبی برخوردار شود.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن اضافه کرد: وام ساخت مسکن در تهران و کلان‌شهرها تا سقف ۴۵۰میلیون تومان و وام نوسازی بافت فرسوده به ۳۰۰میلیون تومان افزایش یافته است، بنابراین آنچه که باید به آن تاکید کرد این است که افزایش وام ساخت با روش‌ فناوری‌های نوین برای آن‌دسته از انبوه‌سازانی است که نسبت به تمرکز منابع خود نزد بانک اقدام کرده‌اند.

علمداری در پاسخ به این سوال که گفته شده بود نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن قرار است از ۱۸درصد کنونی اندکی تنزل پیدا کند، گفت: بانک مسکن در خصوص نرخ سود بانکی تابع مصوبات شورای پول و اعتبار است. آن چیزی که مورد تاکید است اینکه مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۸درصد است و ما آن را رعایت می‌کنیم. مگر اینکه نرخ سود سپرده‌ها و نرخ تمام شده پول کاهش یابد و ما بتوانیم نرخ سود وام ساخت مسکن را کاهش دهیم. البته از طریق اختصاص یارانه از سوی دولت به بخش مسکن نیز می‌تواند نرخ سود کاهش یابد.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن در پاسخ به این پرسش که قرار است امسال به چه تعداد واحد مسکونی این تسهیلات پرداخت شود، گفت: پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن بر اساس منابع و مصارف صورت می‌گیرد، اما آنچه مشخص است ما می‌توانیم تا ۷۰هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت مسکن اعطا کنیم.