طرح انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان «آب پایدار» صنایع را تضمین می‌کند

جواد نیلی، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان گفت: یکی از نیازهای اساسی فرآیند تولید فولاد، آب پایدار است. این در حالی است که در سال‌های اخیر نوسانات زیادی در بارش‌ها داشتیم و همین موضوع شرکت فولاد مبارکه را برآن داشت که در ابرپروژه طرح انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان مشارکت داشته باشد تا آب پایدار را از دریا تامین کند.

وی افزود: عملیات انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان صرفا با اهداف صنعتی و معدنی انجام می‌شود و سهم شرکت فولاد مبارکه در این طرح در میان سهامداران از همه بیشتر است.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در حال حاضر سهامداران عمده شرکت تامین آب اصفهان صفه که مجری طرح انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان است؛ شرکت فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، ذوب‌آهن، شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی و سازمان همیاری شهرداری‌های اصفهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کریدور برای عبور لوله‌های انتقال آب، زمان بر است که خوشبختانه با احداث این کریدور در استان‌های کرمان و یزد و سهیم شدن اصفهان در بخشی از این کریدور زمان ذخیره شد و اگر شرکا به تعهدات خود عمل کنند این ابرپروژه در کمتر از ۵ سال به بهره‌برداری می‌رسد.

نیلی، سهم صنایع را در برداشت از زاینده‌رود ناچیز دانست و افزود: تمام صنایع استان اصفهان کمتر از ۵درصد آب از حوضه زاینده‌رود برداشت می‌کنند و سهم شرکت فولاد مبارکه کمتر از یک درصد است و پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان، آب پایدار صنایع را برای تولید تضمین می‌کند.

با راهبری وزارت صمت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه امروز (یکشنبه) عملیات اجرایی آیین بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رئیس‌جمهور آغاز خواهد شد.