برنامه دایملر برای تحول بیمه خودرو

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از و‌ب‌سایت اتوماتیو ورلد، خدمات بیمه دایملر و شرکت سوئیس ره وارد یک همکاری استراتژیک شده‌اند تا سیستم بیمه خودرویی را متحول کنند و برای رسیدن به این امر، شرکت جدیدی را با نام مووینکس راه‌اندازی کرده‌اند. هر دو طرف دارای سهم ۵۰ درصدی در این پروژه همکاری مشترک هستند و قرار است از تخصص‌های مکمل خود استفاده کنند تا یک مدل جدید را در این کسب و کار راه‌اندازی کنند. هدف آن است تا محصولی در زمینه بیمه دیجیتال خودرویی را تولید کنند که هم به نیازهای در حال تغییر مشتریان پاسخ دهد و هم بالاترین کیفیت خدمت‌رسانی را به آنان پیشنهاد دهد.

اینگو تلشو، مدیرعامل خدمات بیمه دایملر در این باره می‌گوید: با همراه شدن نیروهای دایملر و سوئیس ره، ما می‌توانیم که رهبری تحول در فضای روبه نمو بازار کنونی را در اختیار بگیریم و کسب و کار بیمه را ترقی دهیم. ما یک مدل تجاری جدید و همین‌طور به طور مشترک یک پلتفرم بیمه را می‌سازیم و آن را عملیاتی می‌کنیم. این پلت‌فرم موجب می‌شود خرید موثر و آسان بیمه و نیز مرکز خدمت‌رسانی مشتریان با استفاده از داده‌های واقعی ممکن شود. به‌علاوه ما به‌عنوان خدمات بیمه دایملر حضور خود را در زنجیره ارزش کسب و کار بیمه تعمیق می‌کنیم تا نفوذ بهتر و بیشتری بر توسعه محصول و قیمت‌گذاری آن داشته باشیم.

پراوینا لادوا، افسر تحول دیجیتال سوئیس ره نیز گفت: معتقدیم که شراکت با خدمات بیمه دایملر و تاسیس شرکت مووینکس ما را وارد مرحله بعدی نوآوری بیمه حمل‌ونقل خواهد کرد. آرزوی بلندمدت هر دو طرف آن است تا تعامل اکوسیستمی را بگشاییم که در آن بیمه از ابداع فناوری‌های نوینی نظیر سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده، خودروهای خودران و همچنین مدل‌های جدید کسب و کار در بیمه حمایت می‌کند.

 صنعت خودروسازی و بیمه وسایل‌نقلیه موتوری در حال گذراندن دوره‌ای از تحولات قابل‌توجه است. در بخش فناوری، توسعه‌های سریعی رخ می‌دهند که می‌توان به حمل و نقل برقی و خودروهای خودران و نیز تغییر رویکرد از مالکیت وسایل‌نقلیه به استفاده‌محوری اشاره کرد. از همین رو بیمه‌ها نیز باید همزمان نمو پیدا کنند تا بتوانند با این تحولات و چالش‌های اخیر که برای قیمت‌گذاری و مدیریت مبلغ خسارت‌ها ایجاد می‌کنند، کنار بیایند. مووینکس قرار است با بیمه‌گران محلی مجاز شراکت کند تا بتواند راهکارهای خود را برای مشتریان نهایی و پوشش ریسک بیمه به سرانجام برساند.