در همین راستا مهرزاد جهانی، مدیر سرمایه‌گذاری سبد‌گردان الماس در خصوص فعالیت صندوق‌های این شرکت گفت: صندوق با درآمد ثابت گنجینه الماس بیمه دی با بازدهی سالانه ۸۶ درصد بهترین عملکرد را در بین صندوق‌های با درآمد ثابت به نام خود ثبت کرده  و صندوق گنجینه الماس پایدار با بازده سالانه ۶۷ درصد در رتبه‌بندی صندوق‌های با درآمد ثابت رتبه ۵ را کسب کرده است.  همچنین صندوق گنجینه ارمغان الماس هم با بازدهی ۴۰۰ درصدی در یک سال گذشته عملکرد خوبی را رقم ‌زده است.

 وی در خصوص  استراتژی‌های این شرکت عنوان کرد: گام برداشتن در مسیر ثبات و رشد مستمر دارایی‌های سرمایه‌گذاران با کمترین تحمل ریسک استراتژی این شرکت است که برای تحقق بهینه آن متصور شده است.

جهانی در ادامه به  چالش‌های موجود در صنعت سبدگردانی اشاره کرد و در این خصوص گفت: طولانی بودن فرآیند صدور کد سبد اختصاصی، منوط کردن صدور کد سبد به واریز وجه و تایید امین (که منجر به زمانبر شدن فرآیند صدور کد و درگیر شدن در پروسه بوروکراسی اداری خواهد شد که شاید آثار سود و زیانی نیز برای مشتری و سبدگردان در پی داشته باشد)، وابسته کردن تعداد کارشناس‌های دارای مدرک بورسی فعال در سبدگردان‌ها به ارزش ریالی سبدها، انتشار قوانین خلق‌الساعه در خصوص حدنصاب‌های دارایی‌های صندوق‌ها، تغییر اوزان دارایی‌های صندوق‌ها و الزام به آن (این موضوع هنگام کاهش وزن سهام از مجموع دارایی‌ها، موجب فشار عرضه‌ها در بازار  و همچنین در برخی اوقات به ناگزیر بودن صندوق‌ها به فروش سهام در قیمت‌هایی زیر ارزش ذاتی در مدت‌زمانی کوتاه منجر خواهد شد) از جمله چالش‌های سبدگردانی است.

وی در خصوص انواع صندوق‌ها و بازدهی آنها گفت: سرمایه‌گذاران باید توجه کافی به این موضوع داشته باشند که نوسان ذات بازار سرمایه است و مسیر کلی بازار چه در روند صعودی و چه در روند نزولی با نوسانات زیادی همراه است؛ بنابراین گذر از این مسیر پرپیچ‌وخم قطعا نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد. پس چه‌بهتر که در گام اول آگاهی خود را از بازار سرمایه بالا ببرند و تا زمانی که به تسلط کافی در این حوزه دست نیافتند حتما از تخصص‌ها و مهارت‌های کارشناسان این امر کمک بگیرند. سبدگردانی‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزاری هستند که سرمایه‌گذاران تازه‌‌وارد می‌توانند از اتحاد جهت سرمایه‌گذاری بهینه و کم‌ریسک بهره ببرند؛ بنابراین صندوق‌ها بر مبنای ترکیب‌های متفاوتی از انواع دارایی‌ها، به سه نوع اصلی با درآمد ثابت، سهامی و مختلط تقسیم می‌شوند که عمده صندوق‌های فعال در بازار سرمایه به صندوق‌های با درآمد ثابت و سهامی اختصاص دارد.

به گفته وی، صندوق‌های با درآمد ثابت به این دلیل که بخش زیادی از دارایی‌های آنها به سپرده بانکی و اوراق اختصاص دارد بنابراین از نوسانات شدید تغییرات قیمتی سهام در امان هستند و معمولا بازدهی مستمر و با دامنه نوسان کمی را طی سال به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کنند. معمولا بازدهی این صندوق‌ها از سود سپرده بانکی بالاتر است و برای سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز گزینه مناسبی است. میانگین بازدهی این صندوق‌ها در یک سال گذشته حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بوده است که بیش از دو برابر سود سپرده بانکی را محقق کرده است.

جهانی افزود: صندوق‌های سهامی در زمره صندوق‌های پرریسک و پربازده قرار دارند که ترکیب دارایی‌های آن عمدتا متشکل از سهام است که نوسانات قیمتی سهام به طور مستقیم بر بازدهی این صندوق‌ها تاثیرگذار است؛ بنابراین افرادی این صندوق‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند که خواهان بازدهی بالاتر هستند و ریسک بیشتری را نیز تحمل می‌کنند.  بازدهی صندوق‌های سهامی در یک سال گذشته به‌طور میانگین حدود ۴۰۰ درصد بوده است که تقریبا همراه با مسیر حرکتی شاخص کل بوده است.

مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان الماس در خصوص آینده بازار اظهار کرد: بازار سرمایه از ابتدای سال جاری با رشدی خیره‌کننده همراه بوده که دلیل این امر را می‌توان در ورود نقدینگی جدید به بازار جست‌وجو کرد. هر چند در مرداد ماه  بازار با نوسانات منفی همراه شد اما قطعا سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار سرمایه به سوددهی مطلوبی منتهی می‌شود که رضایت سرمایه‌گذار را نیز در پی خواهد داشت؛ کما اینکه قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها روندی رو به رشد به خود گرفته و نفت نیز چشم‌انداز مثبتی در دوران پساکرونا خواهد داشت.