«صبحانت» برای سلامت تغذیه کاربرانش برنامه دارد

 چرا تیم استارت‎آپی «صبحانت» سراغ وعده صبحانه رفت؟

 

تیم ما نخست به دنبال ایده فروش محصولات ارگانیک تحت عنوان برند دیگری بود؛ اما به دلایلی استراتژی خود را تغییر دادیم و قرار شد به‌صورت تخصصی روی محصولات صبحانه کار کنیم. در آغاز کار تیم مشابهی هم در کشور وجود نداشت. به هر حال، تهیه صبحانه متنوع و در عین حال سالم و سریع همیشه چالش است؛ چه برای کارمندان و چه برای کودکان. «صبحانت» این چالش را به فرصت تبدیل کرد و روی این موضوع متمرکز شد.

 آیا «صبحانت» محصول جدید برای ارائه دارد؟

به دنبال ارائه محصولات صبحانه، تیم «صبحانت» درصدد است برنامه‎های غذایی ویژه وعده صبحانه را ارائه دهد. این برنامه‎ها بر پایه طب سنتی بوده و از طرفی متناسب با گروه سنی و شرایط افراد در مزاج‎های متفاوت است. برای مثال، یکی از برنامه‎های غذایی ما برای بیماران دیابتی یا کودکان است.

 آیا «صبحانت» رقیبی در بازار دارد؟

از آنجاکه مردم این روزها بیشتر به تغذیه سالم و از طرفی طب سنتی توجه دارند، همین مساله باعث شده رقبای مختلفی در این زمینه شکل بگیرد، بعضا برخی از آنها مانند برند «طیبات» و «باسلام» شناخته‌شده هستند و برخی هم ناشناس در سایت و مارکت پلیس‎های معروف اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند. حتی در این میان ما شاهد فعالیت رقبای محلی نیز هستیم که بی نام و نشان اقدام به فروش محصولات ارگانیک می‎کنند.

 «صبحانت» با این تعداد فروشنده ناشناس باید چالش زیادی داشته باشد؟

بله متاسفانه، در میان این فروشندگان ناشناس می‎توان شاهد کلاهبرداری‎هایی بود که به اعتماد مشتری لطمه می‌زند و در نهایت روی بازار تاثیر می‌گذارد. این در حالی بوده که این بازار و حتی استارت‎آپ‌هایی که در این حوزه فعالیت می‎کنند، هنوز نابالغند و با این اتفاقات آسیب بیشتری می‌بینند.

 آیا «صبحانت» در این حوزه چالشی با رقبای سنتی دارد؟

رقبای سنتی سخت قبول می‌کنند در کنار این استارت‎آپ‌ها وارد این بازار شوند. البته مشکل دیگری که در این بخش وجود دارد برخی از محصولاتی که از طریق این رقبا در سایت‎ها به فروش می‎رسد، بسته‎بندی مشخص و مناسبی ندارد که همین امر روی اعتماد مشتری اثر منفی می‎گذارد.

 آیا کرونا تاثیری بر کسب‎وکار «صبحانت» داشته است؟

آمار نشان می‎دهد در روزهای کرونایی که توجه به سبک زندگی سالم بین مردم بیشتر شده و در کنار طب مدرن، به طب سنتی هم روی آوردند، در این حوزه فروش تا ۵ درصد افزایش یافته است.

 چشم‌انداز «صبحانت» برای سال ۹۹ چیست؟

تیم «صبحانت» بیشتر روی تثبیت استراتژی فروش و افزایش ۵۰ تا ۸۰ درصدی تعداد مشتریان متمرکز است تا بتواند به یک بلوغ نسبی در بازار برسد. انتظار می‎رود این برنامه پس از ماه رمضان تقویت شود. از طرفی تیم «صبحانت» تصمیم دارد در کنار ترویج طب سنتی در برنامه‎های غذایی پیشنهادی خود برای صبحانه، بتواند آموزه‌های آن را در اختیار مشتریان و مخاطبان خود قرار دهد.